שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > משפחות הרוגי משט המרמרה הגישו תביעה אזרחית נגד ישראל

חדשות

משפחות הרוגי משט המרמרה הגישו תביעה אזרחית נגד ישראל, צילום: צילום: אדמברו
משפחות הרוגי משט המרמרה הגישו תביעה אזרחית נגד ישראל
07/10/2012, עו"ד אנה נודל

בטורקיה מעריכים כי סיכויי התביעה גבוהים, אך אין לפסק דין שכזה אפשרות להיאכף. בתחילת אוקטובר צפוי ביהמ"ש העליון בטורקיה לקיים דיון ראשון בתביעה הפלילית נגד בכירים במערכת הביטחון

 

העיתונות בטורקיה מדווחת על הגשת תביעות אזרחיות של משפחות הרוגי המשט של המרמרה מטורקיה לעזה לפני שנתיים וחצי.

במאי האחרון פתחה טורקיה בהליכי תביעה פלילית נגד ארבעה בכירים במערכת הביטחון בישראל, בהם הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי ומפקד חיל הים, ובמסגרתם דרשה מאסרי עולם נגד הבכירים. בתחילת החודש הבא צפוי בית המשפט העליון בטורקיה לקיים דיון ראשון בתביעה.

בהמשך להגשת התביעה הפלילית הגישו משפחות הרוגי המשט תביעה אזרחית נגד ממשלת ישראל על סך 10 מיליון לירות טורקיות (כ-5 מיליון דולר). בכתב התביעה דורשות המשפחות פיצוי מוסרי וכספי על מה שהן מכנות "הרג מפלצתי של פעילי שלום".

ממשלת טורקיה תומכת באופן רשמי בתביעת המשפחות. למעשה, מיד לאחר התקרית דרשה טורקיה מישראל להתנצל ולפצות את משפחות ההרוגים אך ישראל סירבה לעשות זאת, דבר שהוביל להתקררות היחסים הדיפלומטיים בין המדינות.

בטורקיה מעריכים שסיכויי התביעה האזרחית גבוהים, אך אין לפסק דין שכזה אפשרות להיאכף. יחד עם זאת, התביעה מעריכה שפסק דין שכזה יסייע למשפחות להגיש תביעה בבית הדין הבינלאומי וכן להגיש בקשות הסגרה למדינות שעמן יש לטורקיה הסכם הסגרה, במטרה להגביל את חופש התנועה של הנתבעים.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:197
קומיט וכל טופס במתנה