שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בית המשפט העליון יקיים דיון נוסף בפרשת תחקיר "עובדה" על סרן ר'

חדשות

בית המשפט העליון יקיים דיון נוסף בפרשת תחקיר "עובדה" על סרן ר', צילום: צילום: יח"צ
בית המשפט העליון יקיים דיון נוסף בפרשת תחקיר "עובדה" על סרן ר'
04/10/2012, עו"ד אנה נודל

העליון יקיים דיון נוסף בהרכב של תשעה שופטים בתביעת הדיבה של סרן ר' נגד אילנה דיין וטלעד, הנוגעת לכתבה ששודרה ב-2004 ובה נטען כי ר' וידא הריגה של נערה פלסטינית

נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס קיבל את עתירתו של סרן ר' לקיים דיון נוסף בהרכב של תשעה שופטים בתביעת הדיבה שהגיש נגד אילנה דיין וטלעד, הנוגעת לכתבה ששודרה בעניינו בתוכנית "עובדה". 

הבסיס לכתבה היה אירוע ביטחוני שאירע במוצב גירית, שהיה ממוקם בדרום רצועת עזה, אשר במסגרתו נורתה על ידי חיילי צה"ל הנערה אימאן אל-האמס, תושבת רפיח כבת ארבע עשרה. במסגרת הכתבה נטען כי סרן ר', שהיה מפקד הפלוגה שאיישה את המוצב, ביצע וידוא הריגה בגופתה של אל-האמס, כשהוא אומר בקשר "כל מי שנע במרחב, גם אם זה בן שלוש, צריך להרוג אותו".

בתחקיר ששודר בתוכנית "עובדה", שערכה והגישה אילנה דיין, הובאו קטעים מתוך חקירתו של סרן ר' במצ"ח, קטעים מתוך קלטת שצולמה על ידי אחד מחיילי המוצב וכן צילומי אילוסטרציה. סרן ר' הגיש לבית המשפט המחוזי תביעה נגד אילנה דיין ונגד זכיינית ערוץ 2 טלעד ששידרה את התוכנית, ובה טען כי בכתבה יש משום לשון הרע כלפיו. לטענתו, בעריכת הכתבה הושמטו עובדות כך שהתמונה שמצטיירת ממנה היא חלקית ומעוותת; הקטעים מרשת הקשר שהושמעו באופן מקוטע ובררני הוציאו את דבריו מהקשרם, והאמירות של אילנה דיין ששולבו בכתבה חורצות את דינו ומציגות אותו כחיית אדם.

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים נעם סולברג קיבל את התביעה וחייב את דיין וטלעד לשלם לסרן ר' פיצוי של 330 אלף שקל.

דיין וטלעד ערערו לבית המשפט העליון, אשר קיבל בחלקם את הערעורים בפברואר האחרון וקבע כי עומדות לאילנה דין הגנות תום הלב ואמת בפרסום הקבועות בחוק. בית המשפט קבע כי התחקיר הסתמך על מקורות מהימנים וכי היה מדובר ב"אמת לשעתה", שכן דיין הסתמכה, בין היתר, על כתב האישום שהוגש נגד ר' ביום שידור הכתבה.

באשר לטלעד, קבע בית המשפט כי הקדימון לתוכנית ששידרה הזכיינית היה בוטה, מודע ומכוון, באופן שיש בו משום לשון הרע כלפי ר', אך הפחית את הפיצוי ל-100 אלף שקל.

במסגרת הבקשה לדיון נוסף ביקש סרן ר', באמצעות עורכי הדין אלעד איזנברג ויואב מני, לדון בין היתר בדוקטרינת "האמת לשעתה", אשר לטענתו מנחיתה מכה אנושה על יכולתו של האזרח הפשוט לזכות בתבעת דיבה נגד כלי תקשורת.

הדיון הנוסף יתקיים בפני מותב של תשעה שופטים – גרוניס עצמו, מרים נאור, עדנה ארבל, אליקים רובינשטיין, סלים ג'ובראן, אסתר חיות, חנן מלצר, וכן עוזי פוגלמן ויצחק עמית שפסקו בערעור לצד המשנה לנשיאה דאז, השופט אליעזר ריבלין.

 

(דנ"א 2121/12)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:223
קומיט וכל טופס במתנה