שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בקשה לתביעה ייצוגית נגד נביעות: המים מזוהמים בכימיקלים

חדשות

בקשה לתביעה ייצוגית נגד נביעות: המים מזוהמים בכימיקלים, צילום: צילום: וולטר ג'יי. פילסק
בקשה לתביעה ייצוגית נגד נביעות: המים מזוהמים בכימיקלים
04/10/2012, עו"ד אנה נודל

לטענת התובעת, המים המשווקים במיכלי 19 ליטר המיועדים לבר נביעות מכילים ביספנול A.

נביעות: מדובר בתביעה ממוחזרת שהוגשה לפני כשנתיים ונמחקה בשל אי התייצבות לדיון

לבית המשפט המחוזי מרכז הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד נביעות בגין הטעיית צרכנים. לטענת התובעת, עו"ד מיה יהב פילוסוף, המים המינרליים שמשווקת נביעות מכילים את הכימיקל ביספנול A.

יהב פילוסוף היתה מנויה בין השנים 2008-2010 לבר של נביעות והחברה סיפקה לה מים במיכלים של 19 ליטר. תביעתה מסתמכת על בדיקת מעבדה אשר מראה כי במיכלי המים של נביעות קיימת נוכחות של כימיקלים ממשפחת הפנולים, לרבות החומר ביספנול A, בריכוז העולה על המותר.

התובעת טוענת, באמצעות עורכי הדין ברק רון, רון דרור וחן פייביש, כי "צרכן המים המבוקבקים במיכלי ה-19 ליטר של נביעות, המאמין אמונה שלמה בסיסמה 'נביעות - לגוף ולנשמה' ובכל העומד מאחוריה, מוטעה לחשוב שהוא מקבל מי מעיין ועל כן מוכן להוציא מכיסו סכומי כסף נכבדים בכל חודש, ומכניס לגופו – ללא ידיעתו ומבלי שניתנה לו האפשרות להחליט – מים המזוהמים בכימיקלים שמקורם בחומר הפלסטי ממנו עשוי המיכל". במסגרת התביעה נטען כי נביעות יוצרת רושם מוטעה בקרב הצרכנים לפיו המים המשווקים על ידה בריאים יותר ממי ברז רגילים.

תביעה ייצוגית דומה הוגשה לפני כשנתיים נגד נביעות ומי עדן ונמחקה לפני כמה חודשים בעקבות אי התייצבות התובע ועורך דינו לדיון. בנביעות מציינים כי התביעה הנוכחית הוגשה על ידי אותו משרד עורכי דין והיא מסתמכת על בדיקה של מיכל מים אחד שבוצעה לפני שנתיים וחצי.

משרד הבריאות בישראל אישר בכתב לנביעות לעשות שימוש בכדי המים בנפח 19 ליטר ולא מצא את החומר אשר נמצא לטענת התובעת במים המינרלים. לטענת נביעות, "התביעה הוגשה בחוסר תום לב מובהק, שכן באופן מכוון הוגשה לבית משפט מחוזי מרכז כדי להתחמק מלהגיע לדיון בפני שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב שמחק את התביעה הקודמת. בפסק הדין שמחק את התביעה קבע בית המשפט כי אם ירצה התובע להגיש תביעה מחודשת הוא יצטרך לשלם 7,500 שקל כהוצאות לטובת נביעות".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:251
קומיט וכל טופס במתנה