שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > דני דנקנר נלחם על ביתו בעתלית: "המדינה פועלת באופן דורסני"

חדשות

דני דנקנר נלחם על ביתו בעתלית: "המדינה פועלת באופן דורסני", צילום: צילום: בוצ'צ'ו
דני דנקנר נלחם על ביתו בעתלית: "המדינה פועלת באופן דורסני"
02/10/2012, עו"ד אנה נודל

מנהל מקרקעי ישראל דורש להרוס את הווילה שבנתה משפחת דנקנר בעתלית על קרקע שהוחכרה לחברת המלח. דנקנר: "המדינה פועלת באמצעים פסולים להשגת מטרות זרות"

דני דנקנר, יו"ר בנק הפועלים לשעבר, מתנגד לפינוי בית המגורים בעתלית שבו מתגוררים גרושתו וילדיו.

מינהל מקרקעי ישראל דרש להרוס את הווילה המפוארת שבנתה משפחת דנקנר בטענה שהיא נבנתה ללא היתר. מדובר בבית שנבנה על קרקע שהוחכרה לחברת המלח, שהיתה בשליטת משפחת דנקנר עד למכירתה בשנת 2007 לקבוצת אריסון. הייעוד של הקרקע נקבע למטרות "תעשיית מלח והנהלת ענייני חברת המלח בארץ ישראל בע"מ וצרכים המשולבים בזה". במשך השנים פעל ועדיין פועל על המקרקעין הללו מפעל להפקת מלח, ובצמוד למפעל הוקמו באישור מינהל מקרקעי ישראל מספר מבנים לצורך מגורי פועלים.

בשנת 1991 חתמה חברת המלח על הסכם למכירת 32 דונם מהשטח של חברת המלח בעתלית לבני משפחת דנקנר. על השטח הצמוד למפעלי החברה הוקם ב-1962 מבנה בגודל של כ-80 מ"ר ששימש למגורי הפועלים. משפחת דנקנר שיפצה והרחיבה את המבנה, שהפך בהדרגה לווילה מפוארת עם מגרש טניס, בריכה ויקב בשטח בנוי של כ-700 מ"ר. האחוזה של המשפחה משתרעת על פני שטח של כ-5 דונם.

בכתב ההגנה שהגיש, באמצעות עו"ד יוסף נקל, נירית אבטליון וניר שמרי, טען דנקנר כי המינהל אישר את הבקשה להיתר בנייה כבר בשנות התשעים. לטענתו, המדינה מפעילה את "כוחותיה השלטוניים באופן דורסני להשגת מטרות זרות, בלא לוותר על שימוש באמצעים פסולים", כאשר התביעה הוגשה "ללא בדיקה של כל הנתונים הרלוונטיים, אך ורק מתוך כוונה להתעמר בנתבעים".

בשנת 2003 הגישה משפחת דנקנר בקשה לקבלת היתר ללגליזציה לתוספות הבניה שבוצעו לאישור הועדה המקומית לתכנון ובניה מורדות כרמל. הוועדה המקומית אישרה את הבקשה ב-2008, אך נציגי משרד הפנים והמשרד לאיכות הסביבה הגישו ערר לועדת מחוז חיפה והיתר הבנייה בוטל. דנקנר ערער על החלטה זו לבית המשפט לעניינים מנהליים בחיפה, אשר דחה את ערעורו וקבע כי הבית נבנה בניגוד לחוק, על קרקע ציבורית.

 

 

כתבות נוספות בנושא:

נדחתה עתירת דני דנקנר: ביתו בעתלית נבנה בניגוד לחוק, על קרקע ציבורית

 

סנגורו של דני דנקנר: "בלי פרשת הולילנד ברקע – לא היה מוגש כתב אישום"

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:223
קומיט וכל טופס במתנה