שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בקשה לתביעה ייצוגית נגד ההוצאה לפועל בגין גבייה בחסר של שכר טרחת עו"ד

חדשות

בקשה לתביעה ייצוגית נגד ההוצאה לפועל בגין גבייה בחסר של שכר טרחת עו"ד, צילום: Getty images Israel
בקשה לתביעה ייצוגית נגד ההוצאה לפועל בגין גבייה בחסר של שכר טרחת עו"ד
30/09/2012, ליאור שדמי שפיצר

לטענת התובעות, מערכת הגבייה הממוחשבת גובה שכר טרחת עו"ד בשיעור נמוך מהקבוע בחוק, תוך הנצחת מצב שבו תוכנה של רשומה מוסדית מוצג באופן שגוי ומטעה

 

עורכי דין המנהלים תיקי הוצאה לפועל כנגד חייבים בתביעות על סכום קצוב אינם מקבלים את מלוא שכר הטרחה שהם זכאים לו, כך טוענת בקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה בשבוע שעבר נגד רשות האכיפה והגבייה.

לטענת התובעות, מירב יעקובזון ועו"ד כהן שרון שייצגה אותה בהליכי הגבייה, הגבייה בהוצאה לפועל נעשית באמצעות מערכת ממוחשבת הגובה שלא כדין שכר טרחת עורך דין הנמוך יותר מהשיעור הקבוע בחוק. תדפיס ההוצאה לפועל מהווה רשומה מוסדית, המהווה ראייה קבילה להוכחת אמיתות תוכנה בכל הליך משפטי. בשל כך, אין לאפשר ללשכת ההוצאה לפועל לשמר מצב שבו תוכנה של רשומה מוסדית אינו נכון והוא ממשיך להיות מוצג באופן מטעה.

לטענת יעקובזון וכהן, פסיקת שכר טרחה שלא כדין פוגעת בציבור הזוכים ועורכי דינם, ומאפשרת לחייבים לנצל לרעה את ההליך השיפוטי ולהתעשר שלא כדין על חשבון הזוכים.

יעקובזון וכהן טוענות כי לאור כמות התביעות המוגשות בשנה אחת באמצעות מערכת הוצאה לפועל, ולאור העובדה שמדובר בתקלה מערכתית החוזרת על עצמה, מדובר בעניין משותף הראוי להתברר במסגרת של תביעה ייצוגית, המוערכת בסכום של 152 מיליון שקל בשנה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:203
קומיט וכל טופס במתנה