שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עובדי מעריב מבקשים למנוע העברת רשימת עובדים מומלצים לשלמה בן צבי

חדשות

עובדי מעריב מבקשים למנוע העברת רשימת עובדים מומלצים לשלמה בן צבי, צילום: צילום: דוד שי
עובדי מעריב מבקשים למנוע העברת רשימת עובדים מומלצים לשלמה בן צבי
27/09/2012, ליאור שדמי שפיצר

העובדים וההסתדרות מבקשים למנוע מהעורכים הבכירים בעיתון להעביר לרוכש הפוטנציאלי את פרטי העובדים וחוות דעת בעניינם שייקבעו מי מהם יועסק בעיתון לאחר מכירתו

עובדי מעריב וההסתדרות הכללית החדשה מבקשים מבית המשפט לאסור על החברה להעביר לשלמה בן צבי, העתיד לרכוש את העיתון, את רשימת העובדים המומלצים להעסקה וכן את פרטי העובדים וחוות דעת אישיות עליהם. בקבוצת מעריב מועסקים כ-2,000 עובדים, אך בכוונת בן צבי להעסיק רק כמה מאות מהם ואילו היתר צפוים להיות מפוטרים.

בשבוע שעבר נתן בית המשפט צו הקפאת הליכים למעריב, שבמסגרתה מונו עו"ד שלמה נס ועו"ד ירון ארבל לנאמני הקבוצה. במסגרת הבקשה להקפאת ההליכים ביקשה קבוצת מעריב לאשר את מכירתה לשלמה בן צבי, וצוין בה כי העובדים יתבקשו לתמוך ולאשר את הסכם העסקתם אצל הרוכש הפוטנציאלי.

לטענת העובדים, בדיונים שהתנהלו ערב הגשת הבקשה בין נציגות העובדים וההסתדרות לבין הנהלת החברה סוכם כי בכל הנושאים הקשורים לעובדים ינוהל משא ומתן ישיר בין נציגות העובדים לשלמה בן צבי. אלא שלאחר הגשת הבקשה להקפאת הליכים, נודע להם כי בכוונת החברה לאפשר לעורכים הבכירים להיפגש עם בן צבי לצורך העברת נתוניהם האישיים, חוות דעת עליהם ורשימות של עובדים מומלצים על ידם להעסקה לאחר מכירת העיתון.

העובדים טוענים כי העברת פרטיהם האישיים מהווה חדירה לפרטיות ופגיעה במשא ומתן שאמור להתנהל בתום לב בין הצדדים המיוצגים.לטענתם, אין לאפשר לעורכים, אשר ייתכן שהם בעלי אינטרסים אחרים, לחוות דעתם על העובדים, למנוע מהם הזדמנות שווה לתעסוקה ולגרום נזק להליך כולו.

עוד מציינים העובדים בבקשה כי נכון לרגע זה, עדיין לא ברור האם בן צבי יהיה זה שירכוש את פעילות העיתון בסופו של דבר. לכן, מן הראוי לדון בנתונים שיועברו לרוכשים הפוטנציאליים רק לאחר שיתמנה בעל תפקיד מטעם בית המשפט אשר ידון בסוגיה זו עם נציגי העובדים.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:77
קומיט וכל טופס במתנה