שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בקשה לייצוגית נגד תמיר פישמן נדל"ן: עסקאות כושלות מחקו את ההשקעה בחברה

חדשות

בקשה לייצוגית נגד תמיר פישמן נדל"ן: עסקאות כושלות מחקו את ההשקעה בחברה, צילום: צילום: Getty images Israel
בקשה לייצוגית נגד תמיר פישמן נדל"ן: עסקאות כושלות מחקו את ההשקעה בחברה
24/09/2012, ליאור שדמי שפיצר

לטענת המשקיעים, בעלי השליטה בחברה ריכזו את השקעותיה בשתי עסקאות נדל"ן מפוקפקות, כשעיכוב רישום המניות למסחר בבורסה השאירה אותם כלואים בחברה שמנהליה מובילים אותה לתהום

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה אתמול נגד תמיר פישמן קרן נדל"ן ובעלי השליטה בה,  בטענה שהתנהלותם הובילה את בעלי המניות בחברה לאבד את מרבית כספם.

בתביעה על סך של 120 מיליון שקל טוענים התובעים, 56 בעלי מניות בחברה, כי מנהליה ובעלי השליטה בה ­– אלדד תמיר, דניאל פישמן, מיכאל לנגר ואמיר לייבוב – ניצלו את החברה והפכו אותה לכלי לאיסוף כספים מהמשקיעים. לטענתם, תוך זמן קצר איבדו הנתבעים את מרבית כספי המשקיעים בשתי עסקאות נדל"ן כושלות, ברומניה ובהונגריה. עסקאות אלה בוצעו ברשלנות, בניגוד למדיניות ההשקעה שלה התחייבו בתשקיף ובניגוד למצגים שהוצגו למשקיעים טרם השקעתם בחברה.

עוד נטען כי הנתבעים נטלו דמי ניהול בשיעור של מיליוני שקלים בשנה מקופת החברה, כנגד אפס מעשה, והותירו את המשקיעים בחברה מול שוקת שבורה.

לטענת התובעים, מרבית המשקיעים המצטרפים להנפקת מניות החברה לציבור ב-2007 עשו זאת בהסתמך על השם הטוב של קבוצת תמיר פישמן ועל ההמלצות החמות שקיבלו מבנק לאומי. למשקיעים הובטח טרם ההנפקה פיזור של ההשקעות, כך שלא יותר מ -20% מההון שיגויס יושקע בפרויקט אחד, וכי ההשקעות יבוצעו בעיקר במרכזי ערי הבירה של מדינות היעד. עוד הובטח כי החברה תירשם למסחר בבורסה בתוך 12 חודשים מסיום גיוס הכספים, כך שהמשקיעים יוכלו לסחור במניות שרכשו.

בפועל, טענו התובעים, הקרן ביצעה שתי השקעות בלבד, ברומניה ובהונגריה, שהיו מסוכנות ומפוקפקות וחרגו כל אחת באופן משמעותי מהמגבלה להשקעה. במקביל, דחו הנתבעים את רישום מניות החברה למסחר בבורסה בשנה וחצי. הרכישה הספקולטיבית איבדה מערכה לפחות 60% בתקופה זו, כשבעלי המניות נותרו כלואים בחברה שמנהליה מובילים אותה במהירות שיא אל התהום.

לטענת התובעים, תחילת המסחר במניות החברה, באיחור של שנה וחצי, הביאה לצניחת ערכן ביותר מ-70%. מאז ועד היום דשדש המסחר במניה והמחזורים בה היו נמוכים במיוחד, עד כדי אלפי שקלים ביום בלבד. כיום עומד מחירה המניה על 1.56 שקל לעומת מחיר של 10 שקלים בעת ההנפקה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:21
קומיט וכל טופס במתנה