שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ביהמ"ש נתן צו הקפאת הליכים למעריב: "ספק אם הייעול יבריא את הקבוצה"

חדשות

ביהמ"ש נתן צו הקפאת הליכים למעריב: "ספק אם הייעול יבריא את הקבוצה", צילום: צילום: דוד שי
ביהמ"ש נתן צו הקפאת הליכים למעריב: "ספק אם הייעול יבריא את הקבוצה"
23/09/2012, עו"ד אנה נודל

השופטת ורדה אלשיך מינתה את עו"ד שלמה נס ועו"ד ירון ארבל לנאמנים של הקבוצה בתקופת הקפאת ההליכים והבהירה כי הם אינם מחויבים למתווה המכר של מעריב, "וודאי לא לזהות הרוכש"

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל את הבקשה של קבוצת מעריב להקפאת הליכים נגדה. סגנית נשיא בית המשפט המחוזי ורדה אלשיך כתבה בהחלטתה כי "אין ספק כי מדובר במשבר עמוק, קשה ומורכב אשר הביא את החברה למצבה הנוכחי, עד כדי תהייה אם התיקונים והייעול שניתן לעשות במסגרת הקפאת הליכים עשויים אכן להבריא את הקבוצה".

בשבוע שעבר נחתמה עסקה למכירת מעריב לאיש העסקים שלמה בן צבי תמורת כ-74 מיליון שקל. בעקבות החתימה על העסקה הגישה קבוצת מעריב בקשה דחופה להקפאת הליכים ולמינוי נאמנים לעיתון.

השופטת אלשיך מתחה ביקורת על התנהלות הקבוצה וכתבה בהחלטתה כי יש בעייתיות "באופן שבו נראה כי החברה ראשית כבר נשאה ונתנה, סיכמה ולמעשה כמעט השלימה עסקת רכש עם קונה ספציפי, ורק לאחר מכן פנתה לבית המשפט, כמו היה בית המשפט של חדלות פירעון 'עט' שכל תפקידו אינו אלא לרשום אישור פורמלי למהלך ושמא אף להשתיק או לדחוק טענות של גורמים שייתכן ויתנגדו לו". התנהלות זו הצדיקה, לטענת אלשיך, את דחיית הבקשה להקפאת הליכים. למרות זאת, נענתה השופטת לבקשה מ"טעמים אחרים", כשהיא מציינת שבמקרה של מעריב מדובר "בגוף תקשורת בעל היסטוריה ארוכה של פעילות שמעסיק מאות רבות של עובדים". השופטת הוסיפה שמעריב הוא גוף תקשורת משמעותי בנוף הישראלי אשר אינו משופע בגופי תקשורת עצמאיים ולכן הוא בעל "ערך סגולי" המצריך יחס שונה.

במסגרת הבקשה להקפאת ההליכים ביקשה קבוצת מעריב למנות שני נאמנים לחברה – את עו"ד ד"ר שלמה נס ועו"ד דוד פורר המשמש כעורך הדין של העיתון. כונס הנכסים הרשמי הודיע לבית המשפט היום על התנגדותו למינויו של עו"ד פורר כנאמן של הקבוצה בתקופת הקפאת ההליכים, וכתב לבית המשפט כי "ישנו טעם לפגם בהצעה למינויו של פורר לתפקיד הנאמן". עם זאת, הכנ"ר לא התנגד לכך שהנאמנים שימונו למעריב ישכרו את שירותיו של עו"ד פורר.

הכנ"ר הציע למנות לתפקיד הנאמן את עו"ד ירון ארבל, שכיהן בעבר בתפקיד המשנה לכנ"ר, לצד עו"ד ד"ר שלמה נס. עו"ד ארבל ניהל את תיק הפירוק של בנק צפון אמריקה והוציא לפועל את תוכנית הבראת קרנות הפנסיה ההסתדרותיות.

השופטת אלשיך קיבלה את ההצעה של הכונס הנכסים הרשמי ומינתה את עו"ד ארבל ואת ד"ר נס לנאמנים של הקבוצה. השופטת הדגישה כי הנאמנים יפעילו שיקול דעת עצמאי וכי הם אינם מחויבים למתווה המכר, "וודאי שלא לזהות הרוכש".

החובות של מעריב עומדים על סך של למעלה מ-408 מיליון שקל. החוב לנושים המובטחים – הבנקים – עומד על כ-54 מיליון שקל, ואילו חוב הקבוצה לעובדים עומד על כ-95.5 מיליון שקל הכוללים גם את תשלומי הפיצויים, דמי הודעה מוקדמת, פדיון חופשות, דמי הבאה והתחייבויות נוספות. חובות הקבוצה לנושים הרגילים ומחזיקי האג"ח עומדים על כ-67.7 מיליון שקל, כאשר הרוב המוחלט של האג"ח (כ-64.3 מיליון שקל) נמצא בידי דסק"ש.

במסגרת הבקשה להקפאת ההליכים נכתב כי רשימת הנכסים של קבוצת מעריב מוערכת בכ-122 מיליון שקל. בנוסף בבעלות החברה בית דפוס בבת ים, שאותו היא מתכננת למכור תמורת 72 מיליון שקל לפחות. כמו כן, החברה מחזיקה בהוצאת מעריב המוערכת בכ-85 מיליון שקל, בחברת א.לוין אפשטיין המוערכת בכ-35 מיליון שקל ובעיתון רייטינג המוערך בכ-108 אלף שקל.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:232
קומיט וכל טופס במתנה