שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אפריקה ישראל מלונות תפקיד 4.5 מיליון שקל בקופת בית המשפט

חדשות

אפריקה ישראל מלונות תפקיד 4.5 מיליון שקל בקופת בית המשפט, צילום: צילום: אתר הרשות השופטת
אפריקה ישראל מלונות תפקיד 4.5 מיליון שקל בקופת בית המשפט
23/09/2012, עו"ד אנה נודל

ביהמ"ש המחוזי בתל אביב חייב את אפריקה ישראל מלונות להפקיד בקופת בית המשפט את מלוא סכום התביעה שהגישה נגדה חברת סאנגארד הרומנית, כתנאי למתן רשות להתגונן

בית המשפט המחוזי בתל אביב חייב את אפריקה ישראל מלונות להפקיד את מלוא סכום התביעה שהגישה נגדה חברת סאנגארד בסך של 4.5 מיליון שקל, במסגרת החלטה בבקשת רשות להתגונן.

לטענת סאנגארד, אפריקה ישראל מלונות לא העבירה תשלומים של 4.5 מיליון שקל עבור רכישה של כמה מלונות ברומניה. אפריקה ישראל מלונות רכשה מסאנגארד באמצעות חברה-בת את השליטה בארבעה בתי מלון לפי שווי כולל של כ-30 מיליון יורו. לפי ההסכם, התחייבה אפריקה מלונות להעביר לסאנגארד כ-8 מיליון יורו עבור אחזקותיה במלונות אלה, אך לטענת סאנגארד התשלומים הופסקו בשנת 2010. סאנגארד הגישה תביעה בסדר דין מקוצר לתשלום הסכומים החסרים בסכום של 4.5 מיליון שקל.

במסגרת בקשת רשות להתגונן, טענה אפריקה מלונות כי ההסכם כלל לא נחתם וכי אין לו תוקף משפטי. על ההסכם חתומה חברה-בת של אפריקה מלונות שהינה חברה ציבורית, ולכן לטענתה היה על החברה-הבת לקבל אישור להסכם מבעלי מניותיה.

בית המשפט קבע במסגרת הבקשה כי "אין אמת בטענה שלפיה מי שחתם על הסכם התשלומים מטעמה של הנתבעת לא היה רשאי לחתום לבדו". יחד עם זאת בית המשפט אישר את הבקשה של אפריקה ישראל מלונות להתגונן, אך התנה את החלטתו בהפקדת מלוא סכום התביעה בקופת בית המשפט.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:73
קומיט וכל טופס במתנה