שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > נדחתה עתירת משרד עורכי דין נגד החלטת תאגיד עירוני להחליפם ביועמ"ש פנימי

חדשות

נדחתה עתירת משרד עורכי דין נגד החלטת תאגיד עירוני להחליפם ביועמ"ש פנימי, צילום: צילום: דרור אבי
נדחתה עתירת משרד עורכי דין נגד החלטת תאגיד עירוני להחליפם ביועמ"ש פנימי
23/09/2012, עו"ד לילך דניאל

לטענת משרד עורכי הדין אבני, הרצוג, שועלי, אלגז את גורביץ ושות', ההתקשרות עמם הופסקה כנקמה על חשיפת שחיתויות במכרז. ביהמ"ש: העתירה נדחית על הסף בין היתר מחמת חוסר ניקיון כפיים של העותרים

בית המשפט המחוזי בחיפה דחה על הסף עתירה מנהלית שהגיש משרד עורכי הדין אבני, הרצוג, שועלי, אלגז את גורביץ ושות' נגד ההחלטה של תאגיד בשליטת עיריית חיפה למנות יועץ משפטי פנימי ולהפסיק את ההתקשרות עמם.

משרד עורכי הדין אבני, הרצוג, שועלי, אלגז את גורביץ ושות' סיפק שירותים משפטיים לתאגיד, חברת חברת יפה נוף תחבורה, תשתיות ובנייה, במשך למעלה מעשור. לטענת המשרד, גזבר עיריית חיפה, המשמש גם כיו"ר יפה נוף, הפסיק את ההתקשרות עמם כצעד ענישתי, לאחר שחשפו פעולות לא תקינות שביצע במטרה להטות מכרז שהוציאה יפה נוף להקמת סככות לאוטובוסים, שלטי פרסום וריהוט רחוב בחיפה.

עורכי הדין טענו כי יש להחיל על המקרה את עקרונות חוק ההגנה על עובדים (חשיפת עבירות ופגיעה בטוהר המידות או במנהל התקין). לטענתם, אי מניעת המהלך של הפסקת ההתקשרות עמם שולחת מסר שלפיו חושף שחיתות שלטונית ייענש בדרך של פגיעה במקור פרנסתו.

יפה נוף טענה בתגובה כי ההחלטה למנות יועץ משפטי פנימי היא חלק מהלך כולל המתבצע בתאגידים העירוניים בחיפה, בהתאם להוראות משרד הפנים, וללא כל קשר לאירועי המכרז.

בית המשפט דחה את התביעה על הסף וקבע כי הטענות בדבר השחיתות השלטונית והפרת כללי המנהל התקין ראויות לבחינה מעמיקה על ידי גורמי אכיפת החוק וגורמי הביקורת בעיריית חיפה או במשרד מבקר המדינה, אך בשלב זה הסקת מסקנות בעניין היא מוקדמת ואינה מבוססת בתשתית הראיות. עוד נקבע כי ההליך של עתירה מינהלית אינו מתאים לסעד המבוקש, האזרחי במובהק, של אכיפת חוזה ההתקשרות בין הצדדים.

השופט רון שפירא קבע כי מהמסמכים שהגישה יפה נוף עולה כי עיריית חיפה הנחתה את החברה לפעול למינוי יועץ משפטי קבוע לפני המכרז, וכי אי גילוי עובדה זו על ידי עורכי הדין מהווה חוסר ניקיון כפיים מצדם שדי בו כדי להוביל לדחיית העתירה על הסף.

השופט הוסיף כי גם אם תוצאת העתירה היתה אחרת, הלכה למעשה אי אפשר לאכוף את המשך ההתקשרות בין הצדדים ולכפות על יפה נוף לקבל שירותים משפטיים מהמשרד.

עו"ד יהודה שועלי מסר לתקדין בתגובה כי "נושא המכרז נמצא, ככל הידוע לנו, בחקירת משטרה. נגיש ערעור על פסק הדין".

 

(עת"מ 30755-08-12)

 

כתבות נוספות בנושא:

עושים סדר במכרזי העיריות: נפסל הליך של Best and Final במכרז ציבורי

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:8
קומיט וכל טופס במתנה