שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > שוטר מג"ב הורשע בחטיפת ותקיפת עובד סודני מחוץ לאילת

חדשות

שוטר מג"ב הורשע בחטיפת ותקיפת עובד סודני מחוץ לאילת, צילום: מעצר
שוטר מג"ב הורשע בחטיפת ותקיפת עובד סודני מחוץ לאילת
13/09/2012, עו"ד אנה נודל

השוטר, שהיה מפקד סיור במג"ב, עצר נתין סודני בעל אשרת שהייה שעבד במלון מרידיאן באילת, לקח אותו למקום נטוש וגנב את כספו. שוטר נוסף שנהג ברכב הסיור זוכה מחמת הספק

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע משה אדיר, שוטר מג"ב לשעבר בשירות חובה, בחטיפה, גניבה, תקיפה הגורמת חבלה של ממש ושימוש לרעה בכוח המשרה.

בשנת 2009 עצר אדיר, יחד עם שוטר מג"ב נוסף בשם אלדן מימוני שהיה כפוף לו, נתין סודני בשם סאדיק אדם אנור, שעבד במלון מרידיאן באילת והחזיק בידיו אשרת שהייה. לטענת התביעה, השוטרים לקחו אותו למבנה נטוש במקום מבודד מחוץ לאילת. אדיר הורה לאנור להוציא את כל אשר בכליו ולקח מארנקו 700 שקל. כשאנור ניסה לקחת את ארנקו בחזרה השוטר השני דחף אותו, בעט בו והפיל אותו על הקרקע.

אדיר הואשם בנוסף כי הביא מהרכב המשטרתי פנס וחבט בו ברגלו של העובד הזר. השוטרים נמלטו מהמקום והשאירו את אנור.

השופט אליהו ביתן קיבל את גרסתו של העובד הזר וקבע שהיא "משתלבת בהתרחשויות ונתמכת בראיות שאינן שנויות במחלוקת ובעדותיהם של עדים שאינם נוגעים בדבר". השופט ציין בפסק הדין כי השוטרים  לבשו מדי משטרה ונסעו ברכב משטרתי כשברשותם נשק. לכן, הוראתו של אדיר לאנור לעלות לרכב "נחזתה בעיניו, בצדק, כהוראה חוקית שאין לו ברירה אלא לקיימה. ומשלא היתה כזו, יש לקבוע שהיא היתה בבחינת תרמית שהניעה את המתלונן ללכת מהמקום שבו היה". ביתן הדגיש בפסק דינו כי "אין פירוש הדבר שכל אימת ששוטר מעכב אזרח או עוצר אותו שלא כדין, והדבר כרוך בהליכת האזרח מהמקום בו היה, הוא מבצע עבירת חטיפה. הדבר תלוי בנסיבות כל מקרה".

השופט ביתן זיכה מחמת הספק את נהג הרכב המשטרתי אלדן מימוני, וקבע כי נותר ספק סביר בשאלת מודעותו לכוונותיו של אדיר שהיה מפקד הסיור.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:94
קומיט וכל טופס במתנה