שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עתירה: דמי אבטלה גם לבוגרי משפטים וראיית חשבון עד לבחינות ההסמכה

חדשות

עתירה: דמי אבטלה גם לבוגרי משפטים וראיית חשבון עד לבחינות ההסמכה, צילום: צילום: יוסי זמיר
עתירה: דמי אבטלה גם לבוגרי משפטים וראיית חשבון עד לבחינות ההסמכה
12/09/2012, עו"ד אנה נודל

לשכת עוה"ד ואגודות הסטודנטים טוענים כי חוק הביטוח הלאומי מפלה לרעה בוגרי משפטים וראיית חשבון לעומת יועצי השקעות, אחיות ושמאים, שיכולים לתבוע דמי אבטלה גם בתקופת ההמתנה לבחינות ההסמכה

בוגרי משפטים וראיית חשבון עתרו אתמול (ג') לבג"צ בדרישה להורות למדינה לאפשר להם להגיש תביעה לדמי אבטלה בתקופת ההמתנה לבחינות ההסמכה.

העתירה הוגשה נגד הכנסת, שרי האוצר, הרווחה והתמ"ת, המוסד לביטוח לאומי ושירות התעסוקה. עם העותרים נמנים אגודות הסטודנטים של כל האוניברסיטאות ולשכת עורכי הדין.

העותרים טוענים כי המדינה מפלה לרעה את בוגרי המשפטים וראיית החשבון, בכך שחוק הביטוח הלאומי מונע מהם לבקש דמי אבטלה, בעוד שמובטלים אחרים הממתינים לבחינות הסמכה, כגון אחיות, יועצי השקעות, שמאים ופיסיותרפיסטים, יכולים לעשות כן. לטענת העותרים, מדובר בפגיעה שאינה מידתית בזכויות המעוגנות בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו.

התביעה הוגשה באמצעות עו"ד מיכאל איילון ממשרד גורניצקי ועו"ד אילן בומבך.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:134
קומיט וכל טופס במתנה