שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > שלוש שנות מאסר לאימאם של מסגד בנצרת שהורשע בתמיכה בארגון טרור

חדשות

שלוש שנות מאסר לאימאם של מסגד בנצרת שהורשע בתמיכה בארגון טרור, צילום: צילום: אלמוג
שלוש שנות מאסר לאימאם של מסגד בנצרת שהורשע בתמיכה בארגון טרור
11/09/2012, ליאור שדמי שפיצר

נאזם אבו סלים, האימאם של מסגד שיהאב א-דין בנצרת, הביע תמיכה והזדהות עם ארגון אל-קעידה והפיץ כרוזים וחוברות שהסיתו מתפללים למעשי אלימות נגד יהודים ונוצרים

בית משפט השלום בנצרת גזר על האימאם נאזם אבו סלים שלוש שנות מאסר בפועל ו-18 חודשי מאסר על תנאי, לאחר שהורשע בעבירות הסתה לאלימות ותמיכה בארגון טרור.

אבו סלים, יליד 1965 מנצרת, שימש מאז 1997 כאימאם במסגד שיהאב א-דין בעיר. במסגרת תפקידו נשא דרשות של יום שישי במסגד בפני קהל מתפללים רב, ודרש גם במסגדים אחרים, בהם מסגד אל-אקצא בירושלים. אבו סלים הגה וייסד את "קבוצת תומכי אללה – ירושלים ונצרת", ובשמה הפיץ בקרב קהל המתפללים במסגדים כרוזים, חוברות, ספרים וגילויי דעת. בנוסף, הקים אתר אינטרנט ששימש להפצת משנתו וזכה לתפוצה רחבה בארץ ובעולם. בין היתר, הביע אבו סלים באמצעים אלה גילויי תמיכה והזדהות עם ארגון אל קעידה ועם הג'יהאד העולמי, וקרא להשגת המטרות שביסוד השקפת עולם זו בדרכים אלימות.

פרסומים אלו וקריאותיו לאלימות השפיעו על כמה ממתפללי המסגד שאימצו לעצמם אידיאולוגיה מוסלמית קיצונית, שבשמה ביצעו עבירות אלימות קשות בגופם וברכושם של יהודים ומוסלמים, עד כדי רצח של יהודי. קבוצה נוספת אגרה כלי נשק במטרה לעשות בהם שימוש נגד חיילים ישראלים, האפיפיור וכל מטרה הפוגעת לשיטתם בדת האיסלאם.

השופטת לילי יונג גפר ציינה כי מקרה זה הוא אחד החמורים מסוגו שנדונו על ידי בתי המשפט בישראל, וקבעה כי יש לראות באבו סלים אחראי מוסרית למעשי האלימות שנעשו בהשראתו ולסכנה המתמשכת להתרחשותם של מעשי אלימות נוספים. פעילותו נמשכה לאורך שנים ונועדה לשכנע ולחנך דור של מאמינים ללכת בדרכו ולאמץ את אידיאולוגיית הטרור בשמו של האיסלאם הקיצוני, ואלמלא הופסקה היתה מביאה עמה הקצנה נוספת.

(ת"פ 12629-11-10)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:195
קומיט וכל טופס במתנה