שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > חשד: הבלוגר "הלמו" פרץ למאגר המידע של בתי המשפט

חדשות

חשד: הבלוגר "הלמו" פרץ למאגר המידע של בתי המשפט, צילום: מחשב
חשד: הבלוגר "הלמו" פרץ למאגר המידע של בתי המשפט
11/09/2012, עו"ד אנה נודל

לאחר חקירה סמויה נעצר משה הלוי, המכונה הלמו, יחד עם שני חשודים נוספים בחשד לפריצה למאגרי המידע של בתי המשפט ופרסום מסמכים חסויים

הבלוגר משה הלוי, הידוע בכינויו הלמו, חשוד בפריצה למאגר מידע של בתי המשפט. לפי הערכות המשטרה, הלמו הוציא אלפי מסמכים מהמערכת במשך כארבע שנים ופרסם כתבי אישום שחל עליהם צו איסור פרסום.

מחלק עברות מחשב במחוז תל אביב פתח בחקירה סמויה לפני כשלושה חודשים בעקבות תלונה של פרקליטות מחוז תל אביב. הפרקליטות התלוננה על פרסום באינטרנט של כתב אישום בפרשת האונס בגן העיר, שעליו חל צו איסור פרסום והדיון בתיק התנהל בדלתיים סגורות.

יחד עם הלמו נעצרו שני חשודים נוספים – תושב גני תקווה בן 62 ותושב חולון בן 46, אשר סייעו, לפי החשדות, בפריצה למאגרי המידע. בין היתר, החשודים שמו את ידם על מסמכים בפרשת הולילנד ומסמכים החושפים חקירות סמויות.

במשטרה מעריכים כי החשודים מכרו חלק מהמסמכים לבעלי עניין. לפי חשדות המשטרה, הלמו פרץ גם לחשבון הפייסבוק של קצין משטרה שחקר אותו בעבר. בית המשפט שחרר את החשודים אתמול (ב') למעצרי בית.

לדברי רוני בכר, מנהל תחום תקיפה וסייבר באבנת אבטחת מידע, מערכת המחשוב בבית המשפט אינה מאובטחת דיה. "מערכת משפט.נט מבוססת טכנולוגיית מיקרוסופט שבשל הפופולאריות הגדולה שלה ידועה כמערכת שחשופה להתקפות מרובות, וסובלת לעיתים מניהול לא יעיל של אפשרויות עדכוני התוכנה, תכנון מאובטח של המערכת ומערכות ההגנה התומכות וסגירת פרצות מדווחות ושאינן מדווחות עלולה לאפשר לפורצים גישה נוחה יחסית למידע רגיש", הסביר בכר.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:251
קומיט וכל טופס במתנה