שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > רשת ביג זול תפצה את מנצ'סטר יונייטד על ייבוא מוצרים מזויפים

חדשות

רשת ביג זול תפצה את מנצ'סטר יונייטד על ייבוא מוצרים מזויפים, צילום: צילום: Getty images Israel
רשת ביג זול תפצה את מנצ'סטר יונייטד על ייבוא מוצרים מזויפים
09/09/2012, ליאור שדמי שפיצר

רשת הסופרמרקטים טענה כי המוצרים, בהם כדורי רגל וגרביים הנושאים סימנים דומים לסימני המסחר הרשומים של הקבוצה, שורבבו להזמנה על ידי הספק

בית המשפט המחוזי בנצרת חייב את רשת הסופרמרקטים ביג זול, מנהליה ובעלה, לשלם לקבוצת הכדורגל הבריטית מנצ'סטר יונייטד פיצוי של 22 אלף שקל בגין ייבוא מוצרים מזויפים, הזהים עד כדי הטעייה לסימני המסחר של הקבוצה.

מנצ'סטר יונייטד ו-YPL ידיעות הוצאה לאור וזכיינות, הזכיינית הבלעדית המשווקת את מוצריה תחת סימני מסחר רשומים ומוכרים, טענו כי רשת ביג זול ייבאה לארץ 2,000 מוצרים מזויפים, בהם כדורי רגל וגרביים, הנושאים סימנים הזהים או דומים עד כדי הטעיה לסימני המסחר של הקבוצה.

המוצרים המפרים נתפסו על ידי רשויות המכס בחיפה ועוכבו על ידן. שלטונות המכס מסרו הודעה לזכיינית ולמועדון הכדורגל ואלו פתחו בהליך שבמסגרתו ביקשו תשלום פיצוייםבסך של 75 אלף שקל  ללא הוכחת נזק, וכן צו המורה למדינה להשמיד את המוצרים המפרים על חשבון הרשת ובעליה.

רשת ביג זול טענה כי המוצרים המפרים מעולם לא הוזמנו על ידה ולמעשה שורבבו להזמנה שלא בידיעתה על ידי הספק הסיני, במקום מוצרים אחרים אשר הוזנו ולא סופקו, וטענו להגנת תום הלב.

בית המשפט פסק על דרך הפשרה פיצוי של 22 אלף שקל לתובעות, לאחר שהרשת שילמה את עלויות אחסנת והשמדת המוצרים המפרים בסכום של 8,352 שקל.

(ת"א 52756-09-11)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:95
קומיט וכל טופס במתנה