שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הסדר טיעון: שוטר שדרס למוות הולכת רגל יקבל חמישה חודשי עבודות שירות

חדשות

הסדר טיעון: שוטר שדרס למוות הולכת רגל יקבל חמישה חודשי עבודות שירות, צילום: צילום: גלר
הסדר טיעון: שוטר שדרס למוות הולכת רגל יקבל חמישה חודשי עבודות שירות
09/09/2012, מערכת תקדין

השוטר הורשע בגרימת מותה ברשלנות של בת 76 כשפגע בה בניידת משטרה. ביהמ"ש לתעבורה: מחדלי בטיחות במעבר החצייה ובהצבת צמחיה במקום הקשו על הנהג להבחין בהולכי הרגל

בית משפט השלום לתעבורה בעכו גזר על עופר בראל, שהורשע בגרימת מותה ברשלנות של הולכת רגל בת 76 כשפגע בה ברכב משטרתי כשחצתה מעבר חצייה, חמישה חודשי מאסר בפועל שירוצו בעבודות שירות.

בראל כפר תחילה באשמה ובאחריותו לתאונת הדרכים, והחלה שמיעת הראיות בתיק. בין היתר התבררו מחדלי בטיחות רבים הקשורים בהצבת מעבר החצייה בעיר נהריה, שלא נמצא כלל אישור לקביעתו, ובהצבת צמחיה באזור המעבר, המסתירה את הולכי הרגל מעיני הנהג המתקרב.

לאחר שנשמעו מרבית עדויות התביעה, הגיעו הצדדים להסדר טיעון שבמסגרתו תוקן כתב האישום המקורי ונמחקו פרטי רשלנות שיוחסו לבראל מלכתחילה.

על פי הסדר הטיעון, נגזרו על בראל חמישה חודשי מאסר בפועל לריצוי בעבודות שירות בבית החולים בנהריה, שישה חודשי מאסר על תנאי, פסילת רישיון נהיגה לתקופה של שנתיים (למעט נהיגת רכב משטרתי לצורך עבודתו של בראל שתותר לאחר כשנה) ופסילה על תנאי לשנה למשך שלוש שנים.

השופט אבישי קאופמן ציין כי כמו במקרים מצערים אחרים גם תאונה זו אירעה בין השאר בשל ליקויי תשתית, והתריע על כך שלעתים קרובות מתמקד טיפול הרשויות באירוע בהענשת הנהג המעורב, בלא לחקור את כלל הגורמים לרבות חקירת התנהגותם שלהם.

(ת"ד 1018-10-09)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:57
קומיט וכל טופס במתנה