שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > נציגות השופטים לא תקיים בחירות - היו"ר הזמנית תכהן עד סוף הקדנציה

חדשות

נציגות השופטים לא תקיים בחירות - היו"ר הזמנית תכהן עד סוף הקדנציה, צילום: צילום:אתר הרשות השופטת
נציגות השופטים לא תקיים בחירות - היו"ר הזמנית תכהן עד סוף הקדנציה
09/09/2012, עו"ד אנה נודל

הכהונה הזמנית של יו"ר הנציגות השופטת ורדה וירט ליבנה, שהחליפה את ורדה אלשיך, תוארך עד סוף 2013, בין היתר על מנת שלא לעכב את המו"מ עם האוצר על תנאי הפנסיה של השופטים

שופטת בית הדין הארצי לעבודה ורדה וירט ליבנה תמשיך לכהן בתפקיד יו"ר זמנית של נציגות השופטים עד סוף 2013, כך קבעה נציגות השופטים הארצית בישיבה שקיימה ביום שישי, שבה הוחלט לא לקיים בחירות לתפקיד.

וירט ליבנה מנתה לתפקיד יו"ר הנציגות באופן זמני לפני כחודש, בעקבות הודעתה של סגנית נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב ורדה אלשיך לפני כחודש על פרישתה מתפקידה.

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב איתן בורנשטיין הציע בתחילת הישיבה להימנע מקיום בחירות בתקופה הקרובה. נציגות השופטים נמצאת במשא ומתן מתקדם מול משרד האוצר לשיפור תנאי הפנסיה של השופטים, ולדברי בורנשטיין, לא כדאי להמתין עם העניין עד קיום הבחירות.

להצעה התנגדו שני שופטי בית המשפט המחוזי מרכז בנימין ארנון ואחיקם סטולר, שהציעו לקיים בחירות מסודרות. לאחר הצבעה הוחלט להאריך את הכהונה של וירט-לבנה עד סוף הקדנציה.

השופטת ורדה אלשיך פרשה מתפקיד יו"ר הנציגות לאחר שש שנים. אלשיך ציינה במסגרת מכתב הפרישה שלה כי היא ביקשה לפרוש מתפקיד היו"ר בסוף שנת 2011, אך נשארה בתפקיד "בשל לחץ של רוב החברים". "אני יודעת שאני מאכזבת את אותם חברים שביקשו כי לא אפרוש ואמשיך עד לסיום הקדנציה, בעוד כשנה וארבעה חודשים. אני מקווה שתקבלו זאת בהבנה", כתבה אלשיך במכתבה.

לא ניתן שלא לקשור את עיתוי ההתפטרות של אלשיך לפרשת הפרוטוקול המזויף. לפני למעלה מחודשיים קבע נציב תלונות הציבור על שופטים, השופט בדימוס אליעזר גולדברג, כי אלשיך ביצעה תיקונים טכניים ומהותיים בפרוטוקול דיון שהתקיים בפניה. השינויים נועדו להחמיר את תיאור התנהלותו של עו"ד רפאל ארגז שלקח חלק בדיון בפניה ואשר נגדו היא הגישה תלונה ללשכת עורכי הדין.

הפרשה הסתיימה בשבוע שעבר בהתנצלות הדדית של אלשיך וראשי המחוזות בלשכת עורכי הדין, שדרשו משר המשפטים יעקב נאמן לנקוט הליכים משמעתיים נגד אלשיך. על פי דיווח של "כלכליסט", מנכ"ל משרד המשפטים גיא רוטקופף אמר לראשי המחוזות בלשכה כי השופטת אלשיך מתכוונת להודיע על פרישה מוקדמת בסוף 2012. במשרד המשפטים מכחישים את הדברים.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:174
קומיט וכל טופס במתנה