שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > פרשת מרכז ההשקעות: הפרקליטות נלחמת על הקלון של אולמרט

חדשות

פרשת מרכז ההשקעות: הפרקליטות נלחמת על הקלון של אולמרט, צילום: צילום: אנטוניו מילנה
פרשת מרכז ההשקעות: הפרקליטות נלחמת על הקלון של אולמרט
05/09/2012, עו"ד אנה נודל

ראש הממשלה לשעבר שהרשע בהפרת אמונים הודיע כי הוא מוותר על ההטבות המגיעות לו מהמדינה כגון לשכה ורכב, מה שמייתר לדברי סנגורו את דרישת הקלון של הפרקליטות

פרקליטות המדינה הודיעה כי היא תעמוד על דרישתה לקבוע כי יש קלון בעבירת הפרת האמונים שבה הורשע ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט לפני כחודשיים בפרשת מרכז ההשקעות.

אולמרט הואשם בכך שפעל בניגוד עניינים במסגרת תפקידו לטובת לקוחותיו של חברו ושותפו לשעבר עו"ד אורי מסר. בית המשפט הצביע על החברות הקרובה בין אולמרט למסר, אשר העמיד בין היתר ערבויות אישיות לטובת הקמפיין של אולמרט לראשות עיריית ירושלים ב-1998. קרבה זו, לדברי בית המשפט, העמידה את אולמרט במצב של ניגוד עניינים חריף בין מחויבותו כעובד ציבור בכיר לבין מחויבותו האישית למסר. לכן, אסור היה לו לעסוק במסגרת תפקידו בנושאים כגון היטל היבוא על שמנים, פרויקט נבטים וחברת בזק, שבהם פעל עו"ד מסר בייצוג לקוחות.

בעקבות הרשעתו של אולמרט ביקשה פרקליטות המדינה מבית המשפט לקבוע כי מדובר בעבירה שיש עמה קלון. קביעה כזו תמנע מאולמרט את האפשרות להתמודד לתפקידים ציבוריים בשנים הקרובות ותסיים למעשה את הקריירה הציבורית שלו.

התובע עו"ד אורי קורב הודיע לפני כשבוע לסנגורו של אולמרט כי המדינה תבקש מבית המשפט לקבוע שבמעשיו של אולמרט דבק קלון, כדי שתוכל בעתיד לשלול ממנו את ההטבות המגיעות לו בתור ראש ממשלה לשעבר. בעקבות זאת הודיע אולמרט כי הוא מוותר על שירותי הלשכה, הרכב, הטלפון והעיתונים המגיעים לו.

לטענת סנגורו של אולמרט, עו"ד אלי זהר, הוויתור על ההטבות מייתר את דרישת הקלון של המדינה. עו"ד זהר טען כי התנהלותה של הפרקליטות בעניין זה היא "לוליינות משפטית חסרת כל תום לב, המונעת ממניעים זרים והמצטרפת לשורה של החלטות נטולות שיקול דעת שהתקבלו על ידי הפרקליטות במהלך ארבע השנים האחרונות, שהיו רצופות באינספור הכפשות והאשמות בשחיתות נגד אולמרט". לדבריו, "נוצר רושם כי הפרקליטות מבקשת להעניש את אולמרט לא על העבירה שבה הורשע, אלא על העבירות שבהן זוכה במסגרת פרשות טלנסקי וראשונטורס".

בתגובה מסרה הפרקליטות כי המדינה תעמוד על בקשתה בעניין הקלון למרות הוויתור על ההטבות הכספיות. עו"ד אורי קורב מסר כי "שלילת הטבות מממלאי תפקידים בכירים לשעבר כגון שר, ראש ממשלה ונשיא המדינה שהורשעו בעבירה שיש עמה קלון מתחייבת על פי החוק ואינה נתונה לשיקול דעתו של איש".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:20
קומיט וכל טופס במתנה