שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > קרן צדקה תובעת את גאידמק בטענה שקיבל במרמה 44 מיליון דולר מכספי הקרן

חדשות

קרן צדקה תובעת את גאידמק בטענה שקיבל במרמה 44 מיליון דולר מכספי הקרן, צילום: צילום:אבי דרור
קרן צדקה תובעת את גאידמק בטענה שקיבל במרמה 44 מיליון דולר מכספי הקרן
04/09/2012, עו"ד אנה נודל

בתביעה שהגישה קרן דורסת על סך של 242 מיליון שקל נטען כי גאידמק השקיע את כספי הקרן באיגרות חוב של חברה שהייתה בבעלותו ונמחקה לפני מועד הפירעון

קרן הצדקה דורסת הגישה אתמול (ב') תביעה נגד ארקדי גאידמק בסך של 242 מיליון שקל, בטענה שגזל במרמה את כספי הקרן.

לטענת קרן דורסת, התומכת במוסדות כגון בתי החולים איכילוב והמרכז הרפואי הלל יפה בחדרה, מגן דוד אדום, זק"א, יד שרה, אקי"ם ואוניברסיטת תל אביב, גאידמק ניהל את השקעותיה ברוסיה ומדינות ברית המועצות לשעבר. הוא השקיע בשוק המניות הרוסי ונתן פקודות מכירה ורכישה. בשנת 2006 הציע גאידמק להשקיע באיגרות חוב של חברת מיצ'ים שהייתה בשליטתו. הקרן השקיעה באיגרות החוב של מיצ'ים מעל 44 מיליון דולר והובטחה לה תשואה שנתית של 5.45%. מועד הפירעון של האג"ח עבר בינואר השנה, ולטענת הקרן, עד כה לא נפרע החוב. חברת מיצ'ים נמחקה ודרישותיה של הקרן להחזרת הכספים לא נענו.

בכתב התביעה טוענת דורסת כי "גאידמק נהג ברשלנות, הציג מצגי שווא ובכלל זאת בדבר הכדאיות שבהשקעה באמצעות איגרת החוב והסבירות שזו תיפרע. הוא הפר את חובותיו כיועץ ומנהל ההשקעות של דורסת, תוך ניצול לרעה של מעמדו ותפקידיו והפרת אמונה בו, ותוך שימוש לרעה ביחסי האמון בין הצדדים".

הקרן המיוצגת על ידי עורכי הדין גד טיכו וירון קוכמן ממשרד כספי ושות' טענת כי מעשיו של גאידמק הסבו לה נזקים של כ-60 מיליון דולר.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:164
קומיט וכל טופס במתנה