שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ביהמ"ש דחה את תביעת רון קופמן נגד מפעל הפיס: אין הטעיה בהגרלות חיש גד

חדשות

ביהמ"ש דחה את תביעת רון קופמן נגד מפעל הפיס: אין הטעיה בהגרלות חיש גד, צילום: צילום: בוצ'צ'ו
ביהמ"ש דחה את תביעת רון קופמן נגד מפעל הפיס: אין הטעיה בהגרלות חיש גד
02/09/2012, ליאור שדמי שפיצר

לטענת פרשן הספורט, כרטיסי ההגרלה נמכרים גם כשאפסו הסיכויים לזכות בפרס. ביהמ"ש דחה את הבקשה לייצוגית בשל החלטה קודמת וחייב את קופמן ב-45 אלף שקל

בית המשפט המחוזי מרכז דחה את תביעתו של פרשן הספורט רון קופמן נגד מפעל הפיס בטענה להטעיה בהגרלות "חיש גד" ו"חיש גד אלקטרוני", על בסיס החלטה קודמת שניתנה בתביעה דומה ב-2004.

בבקשה לאישור תביעה ייצוגית שהגיש טען קופמן כי מפעל הפיס מציג לציבור המשתתפים בהגרלות את סיכויי הזכייה ואת סל הפרסים בכל הגרלה מבלי לפרסם את דבר הזכייה בפרס כלשהו, אף שמידע זה מגיע אליו כמעט באופן מיידי. עקב כך, כרטיסי ההגרלה עומדים למכירה גם לאחר שקטן או אבד הסיכוי לזכות בפרס כלשהו, דבר שמונע מהמשתתף את היכולת להשתתף בסדרה שבה סיכויי הזכייה גבוהים יותר או לא להשתתף בהגרלה כלל .

לטענת מפעל הפיס, יש לדחות את התביעה בשל קיומו של מעשה בית דין בעניין זה – הסכם פשרה בתביעה ייצוגית (ת.א. 2036/01 מנלה נ' מפעל הפיס) מ-2004, שבו התחייב מפעל הפיס להוסיף כיתוב לכרטיסי חיש גד המציין כי הכרטיס עשוי להימכר גם לאחר שהפרסים הראשונים שולמו. בהסכם הפשרה שקיבל תוקף של פסק דין נכתב כי ההסכם מבטל כל טענה או דרישה של רוכשי הכרטיסים בעניין זה בעתיד.

בית המשפט דחה את טענתו של קופמן כי הגרלות חיש גד אלקטרוני לא היו קיימות כשנחתם ההסכם בעניין מנלה, וקבע כי מדובר בניואנסים שאינם מפרידים בין הטענות שמעלה קופמן לפסיקת בית המשפט בעניין מנלה. קופמן חויב בהוצאות משפט בסכום של 45 אלף שקל.

(ת"צ 16280-03-11)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:246
קומיט וכל טופס במתנה