שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > פרשת הולילנד: מהנדס העיר ירושלים הודה בקבלת כספים מעד המדינה

חדשות

פרשת הולילנד: מהנדס העיר ירושלים הודה בקבלת כספים מעד המדינה, צילום: צילום:adiel
פרשת הולילנד: מהנדס העיר ירושלים הודה בקבלת כספים מעד המדינה
02/09/2012, עו"ד אנה נודל

אודי שטרית, מהנדס העיר ירושלים לשעבר המואשם בשוחד, הודה בתשובתו לכתב האישום כי קיבל יותר מ-1.2 מיליון שקל מעד המדינה, חלקם תמורת שירותי ייעוץ שנתן והיתר כהלוואה

אורי שטרית, לשעבר מהנדס העיר ירושלים, המואשם בקבלת שוחד תמורת קידום פרויקט הולילנד, הודה בתשובתו לכתב האישום כי קיבל יותר מ-1.2 מיליון שקל מעד המדינה.

עד לשנת 2002 התנגד שטרית לפרויקט הולילנד, אך בשנה זו נפטר אחיו והותיר אחריו חוב של 2.5 מיליון שקל שהובטח בערבות שנתן לו שטרית. על פי כתב האישום, שטרית שיתף את אהוד אולמרט, שהיה אז ראש עיריית ירושלים, במצבו הכלכלי הקשה ואולמרט הבטיח לסייע לו.

עוד נטען בכתב האישום כי עד המדינה הציע לשטרית לסייע לו בהסדרת חובותיו בתמורה לתמיכה בפרויקט הולילנד, והופנה אותו לדני דנקנר, לשעבר יו"ר בנק הפועלים, אשר דאג להפחית את החוב מ-2.5 מיליון שקל ל-105 אלף דולר.

במהלך עדותו של עד המדינה בתיק, הוא הבהיר כי דנקנר נענה לבקשתו לסייע לשטרית מכיוון שבאותה עת עוזרו של עד המדינה דאג לקדם עבורו שינוי ייעוד בקרקע של מפעל תעשיות מלח שבבעלותו.

לטענת הפרקליטות, עד המדינה העביר לשטרית כספים וטובות הנאה בסכום של 1.4 מיליון שקל. שטרית הודה בתשובתו לכתב האישום כי קיבל מעד המדינה 883,500 שקל, אך טען כי אלו שולמו כשכר טרחה בגין שירותי ייעוץ מקצועי שנתן משרד האדריכלים שבבעלותו. שירותי ייעוץ אלו ניתנו, לטענת שטרית, במסגרת עבודות פרטיות שביצע עבור החברות שבבעלות עד המדינה, בהן תוכניות עבודה לבית מגורים בהרצליה. התביעה טענה מנגד כי מדובר בחשבוניות כוזבות.

בנוסף הודה שטרית כי קיבל מעד המדינה צ'קים בסכום כולל של 105 אלף דולר כהלוואה, אשר בעזרתה פרע את חובו של אחיו לבנק הפועלים.

שטרית הודה עוד כי קיבל סיוע בניהול משא ומתן עם בנק הפועלים וכי נפגש עם דני דנקנר בעניין הסדרת החוב.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:104
קומיט וכל טופס במתנה