שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בקשה לייצוגית נגד קופת חולים כללית בגין גביית השתתפות עצמית מנפגעי תאונות דרכים

חדשות

בקשה לייצוגית נגד קופת חולים כללית בגין גביית השתתפות עצמית מנפגעי תאונות דרכים, צילום: קופת חולים כללית
בקשה לייצוגית נגד קופת חולים כללית בגין גביית השתתפות עצמית מנפגעי תאונות דרכים
30/08/2012, עו"ד אנה נודל

לטענת המבקשים, על הכללית להימנע מלגבות דמי השתתפות מנפגעי תאונות מאחר שהיא מקבלת מחברות הביטוח תשלום מלא על הטיפול, ואין די בפרסום האפשרות לקבל החזר

בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד קופת חולים כללית הוגשה בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב. חמישה מבוטחי הקופה שהגישו את התביעה טוענים כי קופת החולים גבתה שלא כדין דמי השתתפות בגין שירותים הכלולים בסל הבריאות. לטענתם קופת החולים גבתה ממבוטחים שנפגעו בתאונת דרכים דמי השתתפות עצמית, למרות שהקופה מקבלת את מלוא התמורה על הטיפול בנפגעי תאונות הדרכים מחברות הביטוח.

החל מינואר 2010 נכנס לתוקף שינוי בחוק ביטוח בריאות ממלכתי. לפני כן נפגעים בתאונות דרכים היו זכאים להחזרים מחברות ביטוח בגין תשלום השתתפות עצמית אותו שילמו לקופות החולים. התיקון לחוק מעביר את האחריות לטיפול הרפואי לקופות החולים וקובע כי הן צריכות לפטור את המבוטחים מהשתתפות עצמית במקרים של פגיעה בתאונות דרכים.

לטענת המבקשים, קופת חולים כללית הגבילה את הזכות להחזר והפטור רק לעניין התרופות. אמנם פרסומי הקופה מציינים כי ניתן לקבל החזר, אך לטענת המבקשים, הפרסום אינו פוטר את כללית מחובתה להימנע מראש מגביית דמי השתתפות עצמית. להערכת המבקשים כ-200 אלף מבוטחי כללית נפגעו ממדיניות זו של הקופה. הנזק שנגרם לכל חבר בקבוצה הוערך ב-500 שקלים ולכן סכום התביעה נאמד ב-100 מיליון שקלים. המבקשים מיוצגים על-ידי עורכי הדין יעקב אביעד, רענן דהרי וגיל רון.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:46
קומיט וכל טופס במתנה