שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > נהג האוטובוס קילל– דן והנהג יפצו את הנוסעת

חדשות

נהג האוטובוס קילל– דן והנהג יפצו את הנוסעת, צילום: אוטובוס דן
נהג האוטובוס קילל– דן והנהג יפצו את הנוסעת
30/08/2012, מערכת תקדין

נוסעת באוטובוס דן טענה כי הנהג קילל וגידף אותה. דן טענה כי היא אינה אחראית למעשי הנהג, אך בית המשפט חייב את החברה יחד עם הנהג לשלם לנוסעת פיצוי כולל של 6,250 ₪.

התובעת טענה כי בזמן שנסעה בקו 44 של חברת דן, החל הנהג לגדפה תוך שהוא משתמש בקללות קשות, הקשורות בה, במעמדה כסבתא, בזוגיותה ועוד, וזאת לאחר ששאלה את הנהג שאלה הקשורה באיחור יציאתו מהתחנה. לטענתה, בעקבות הקללות ירדה מהאוטובוס לאחר עשרים דקות של נסיעה, כשהיא בוכייה  ורועדת, ובתביעה שהגישה לביהמ"ש לתביעות קטנות, דרשה פיצוי של 10,000 ₪.

הנהג שלל מכל וכל את האירוע המתואר  אולם בפני בית המשפט הוצגה החלטת וועדה שדנה בעניינו, ממנה עולה כי הנהג הודה בכל המיוחס לו ואף ביקש ליתן לו הזדמנות, אלא שאז הגיעה תלונה נוספת, בה נטען כי הנהג ירק על נוסעת וקילל אותה.  כתוצאה מכך המליצה הוועדה לפטרו לאלתר, והוא אכן פוטר מדן.

דן טענה להעדר יריבות בינה לבין התובעת, שכן לטענתה פרט לעובדה שהייתה מעסיקתו של הנהג, היא עשתה כל אשר יכלה כדי למנוע אירועים מעין אלו ולכל הפחות לא הייתה מודעת או לא צפתה את האירוע. החברה טענה, כי העבירות הרבות שצבר הנהג בתקופת העסקתו (34 תלונות מורשה במשך כשנתיים וארבעה חודשים)  אינן עבירות התנהגות,  אלא עבירות הקשורות באיחור להגעה לתחנה, או איחור להגעה לעבודה.

כב' הרשם בכיר עדי סומך קבע כי מאחר והנהג הודה למעשה בקרות האירוע, הרי שיש לקבל את גרסת התובעת, והיא זכאית לפיצוי.

ביחס לטענת דן כי היא אינה אחראית למעשי הנהג, נפסק כי היה מצופה מדן להציג בפני ביהמ"ש פירוט מלא של העבירות הקשורות בנהג, ומשלא עשתה כן, הדבר משמש לחובתה. עוד נקבע כי צבירת עשרות תלונות משך תקופת העסקה קצרה, היתה אמורה להדליק "זרקור אדום" ולא נורה אדומה, אצל דן, וראוי היה כי תמנע מהמשך העסקתו בעבודה הכרוכה במפגש עם קהל עד לבירור ממצה של עניינו.

לפיכך נקבע, כי דן והנהג יפצו בחלקים שווים את התובעת בסכם של 6,250 כולל הוצאות משפט.

(ת"ק 15681-12-09)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:56
קומיט וכל טופס במתנה