שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > נדחתה תביעת הפיצויים שהגישו הוריה של רייצ'ל קורי

חדשות

נדחתה תביעת הפיצויים שהגישו הוריה של רייצ'ל קורי, צילום: צילום:Joe Carr
נדחתה תביעת הפיצויים שהגישו הוריה של רייצ'ל קורי
28/08/2012, עו"ד אנה נודל

ביהמ"ש: "התוצאה הטרגית של מות המנוחה נגרמה אך בשל הסתכנותה של המנוחה והאופן הלא זהיר והלא אחראי שבו פעלה כשבחרה להיות מול הדחפור ולכרוע ברך מולו, בנסיבות בהן נהג הדחפור לא יכול היה לראותה"

משפחתה של רייצ'ל קורי דרשה לחייב את מדינת ישראל בתשלום פיצויים על מותה, בשל דריסתה על-ידי דחפור של צה"ל. קורי שהייתה פעילה בארגון השמאל International Solidarity Movement הגיעה במרץ 2003 יחד עם פעילי ארגון נוספים לציר פילדלפי שבאזור רצועת עזה. הפעילים שהיו סבורים כי צה"ל עומד להרוס בית במקום נעמדו בדרכם של הדחפורים כדי למנוע את הריסת המבנה. קורי שהייתה אז בת 24 נפצעה אנושות מפגיעת אחד הדחפורים ונפטרה.

השופט עודד גרשון קבע כי "התוצאה הטרגית של מות המנוחה נגרמה אך בשל הסתכנותה של המנוחה והאופן הלא זהיר והלא אחראי שבו פעלה כשבחרה להיות מול הדחפור ולכרוע ברך מולו, בנסיבות בהן נהג הדחפור לא יכול היה לראותה. המנוחה יכולה הייתה לברוח מן הדחפור ומערימת העפר שדחף, אך היא בחרה שלא לעשות כן. בנסיבות אלה, איני רואה כיצד הפרה הנתבעת את חובת הזהירות ובמה התרשלה".

משפחתה של קורי טענה כי נהג הדחפור דרס אותה במתכוון שלא במהלך פעילות מלחמתית. נציגי המדינה פירטו במהלך הדיונים את המצב הביטחוני באותה תקופה וטענו כי לא ניתן היה להעמיד חייל בשטח שיכוון את הדחפור בשל הסכנה מירי צלפים באזור.

בית המשפט קיבל את עמדת המדינה וקבע כי "חישוף הקרקע נועד למנוע את הסכנה שבהסתתרות מחבלים בין קפלי הקרקע, ובכדי לחשוף מטעני חבלה המוסתרים בתוואי השטח, כשיעדם של אלה גם אלה הוא להרוג בחיילי צה"ל. במהלך כל פעולת החישוף היו לוחמי צה"ל נתונים לסכנת חיים מצד מחבלים פלשתינים".

עוד כתב השופט כי "הדחפור שבו עסקינן הוא כלי גדול, מגושם וממוגן מדגם DR9. שדה הראיה של מפעיל הדחפור, מתוך הדחפור, מוגבל. בשלב מסוים הסתובב הדחפור ונע לכיוון המנוחה. הדחפור דחף ערימת עפר גבוהה. מבחינת שדה הראיה של מפעיל הדחפור הייתה המנוחה ב'שטח מת'. המנוחה הייתה מאחורי כף הדחפור ומאחורי ערימת האדמה ועל כן מפעיל הדחפור לא יכול היה לראותה".

ת"א 371-05

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:164
קומיט וכל טופס במתנה