שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בקשה לאישור תביעה נגזרת נגד מליסרון, עופר השקעות וליאורה עופר

חדשות

בקשה לאישור תביעה נגזרת נגד מליסרון, עופר השקעות וליאורה עופר, צילום: צילום: אתר הרשות השופטת
בקשה לאישור תביעה נגזרת נגד מליסרון, עופר השקעות וליאורה עופר
26/08/2012, עו"ד אנה נודל

בעל מניות בחברת מליסרון מבקש להשיב את דמי הניהול ששילמה החברה לעופר השקעות משנת 2000, בסך מצטבר של 18 מיליון שקל; המבקש: "ליאורה עופר פעלה בניגוד עניינים"

בקשה לאישור תביעה נגזרת נגד חברת מליסרון, עופר השקעות בע"מ וליאורה עופר הוגשה בבית המשפט המחוזי בתל אביב. משה הייט, בעל מניות בחברה שהגיש את הבקשה, דורש להשיב את דמי הניהול ששילמה חברת מליסרון לעופר השקעות מאז שנת 2000. להערכתו מדובר בסך של כ-18 מיליון שקל. מליסרון הינה חברה ציבורית העוסקת בנדל"ן ובינוי, ונמצאת בשליטת אחים עופר נכסים, חברת אחזקות של יולי עופר.

עד שנת 2000 שילמה מליסרון שני שלישים מדמי הניהול לעופר השקעות. בשנת 2000 גדל הנתח של עופר השקעות בדמי הניהול ל-78%, ומשנת 2004 מלוא התשלום של דמי הניהול מועבר לעופר השקעות.

בעל המניות טוען, באמצעות עורכי הדין שלומי מושקוביץ, יניב סטיס, איתן חיימוביץ' ונתי פולינגר, כי דמי הניהול הוגדרו שלא כדין ותוך ניגוד עניינים בוטה. לטענתו, על מנת להגדיל את גובה דמי הניהול היה צריך לקבל אישור לכך באסיפת בעלי המניות בחברה ברוב מיוחד. המהלך לא הובא לדיון בפני אסיפת בעלי המניות, ולכן התובע טוען להפרת הוראות חוק החברות.

ליאורה עופר הייתה באותה התקופה בעלת שליטה וחברת דירקטוריון הן בעופר השקעות שהינה חברה פרטית, והן במליסרון שהינה חברה ציבורית. לטענת המבקש, היא הפרה את חובת האמונים כלפי מליסרון בכך שהעדיפה את האינטרס של עופר השקעות על פני אינטרס של מליסרון, שהינה כאמור חברה ציבורית.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:68
קומיט וכל טופס במתנה