שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > האותיות הקטנות: בקשה לתביעה ייצוגית נגד סופר פארם בגובה 50 מיליון שקל

חדשות

האותיות הקטנות: בקשה לתביעה ייצוגית נגד סופר פארם בגובה 50 מיליון שקל, צילום: סופר פארם
האותיות הקטנות: בקשה לתביעה ייצוגית נגד סופר פארם בגובה 50 מיליון שקל
26/08/2012, רון פז

נטען כי בעוד הטבות המבצע פורסמו באותיות קידוש לבנה – הסייג המתנה את ההטבות בקנייה של 100 שקל הודפס בגודל אות הקטן מהמינימום המוגדר בתקנות

זה קורה לא מעט: מבצע מאיר עיניים מפתה אותנו להיכנס לחנות או לקחת מוצר מהמדף, ורק בקופה במקרה הטוב, או בבית במקרה הפחות טוב, אנו מגלים שה"אותיות הקטנות" שללו מאיתנו את ההטבה אליה כיוונו.

לקוחה של רשת בתי המרקחת סופר פארם, אסתר חוזה מראש העין, החליטה לנסות ללמד את הרשת לקח, והגישה לבית המשפט המחוזי במחוז מרכז בקשה לאישור תובענה כייצוגית נגד הרשת. לטענת חוזה, סופר פארם הפיצה עלון פרסומי ובו מודעה המזמינה את הציבור לרכוש מוצרים של "ד"ר פישר" במבצע של 1 +1. הטבה שנייה היא תרחיץ פנים ב-9.99 שקל בלבד. נטען, כי בעוד שהטבות אלו פורסמו באותיות קידוש לבנה – הסייג לעסקה, והוא ש"כל ההטבות הן בקנייה מעל 99.99 שקל", הודפסו בגודל אות הקטן מהמינימום הקבוע בתקנות, בצבע קרוב מאוד לצבע הרקע ובאופן המקשה מאוד על הקריאה.

התובעת טוענת, באמצעות משרד עו"ד דן אשכנזי ושות', כי אין מדובר בהפרה פורמאלית בלבד אלא בנזק כספי של ממש, הנגרם ללקוחות המגיעים לרכוש את המוצרים שבמבצע אך ההטבות נמנעות מהם בשל אותו סייג אותו לא ראו בשל קוטנן של האותיות.

התובעת מעריכה את נזקה בגובה 500 שקל, ואת הנזק לקבוצת הקונים או הקונים-בכח בסך של 50 מיליון שקל.

(ת"צ 13840-08-12)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:177
קומיט וכל טופס במתנה