שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ניצחון לאפל במלחמת הפטנטים בסמארטפונים: סמסונג תשלם מיליארד דולר

חדשות

ניצחון לאפל במלחמת הפטנטים בסמארטפונים: סמסונג תשלם מיליארד דולר, צילום: סמארטפונים
ניצחון לאפל במלחמת הפטנטים בסמארטפונים: סמסונג תשלם מיליארד דולר
26/08/2012, עו"ד אנה נודל

חבר המושבעים בארה"ב: "סמסונג ניצלה את הגישה לטכנולוגיה של אפל והפרה מספר פטנטים"; ככל הנראה תיאסר מכירת חלק ממכשיריה בארה"ב * סמסונג: הלקוח האמריקני הפסיד

בית המשפט האמריקני קבע ביום שישי כי ענקית החומרה סמסונג הפרה מספר פטנטים של אפל, וחייב את סמסונג לשלם 1.05 מיליארד דולר. חבר המושבעים שוכנע כי החברה הדרום קוריאנית העתיקה מספר מאפיינים מהאייפון ומהאייפד, ושילבה אותם במכשיריה.

סמסונג מייצרת עבור המכשירים של אפל רכיבים האלקטרוניים. לטענת אפל, סמסונג מנצלת את הגישה שלה לטכנולוגיה ועיצובים של אפל כדי לפתח מוצרים דומים.

לפני למעלה משנה אפל פתחה בקרב משפטי נגד סמסונג בכמה חזיתות בעולם. הוגשו תביעות בארצות הברית, גרמניה, הולנד, אוסטרליה ומדינות נוספות. לפני חודש אסר בית המשפט בגרמניה את מכירת מכשיר גלקסי טאב 7.7 באיחוד האירופי, בעקבות התביעה המשפטית של אפל.

אפל טוענת בתביעות שסמסונג הפרה כמה פטנטים רשומים שלה והשתמשה בעיצוביה לאייפון ואייפד כדי לייצר את מכשירי הגלקסי. בתגובה סמסונג הגישה תביעה כנגד וטענה כי אפל הפרה כמה פטנטים רשומים שלה. טענות אלה נדחו על-ידי חבר המושבעים בבית המשפט האמריקני.

להערכת המומחים, בעקבות החלטה זו של בית המשפט האמריקני חלק מהמוצרים של סמסונג יאסרו למכירה בארה"ב. נתח השוק של שתי החברות בשוק הטלפונים החכמים והטאבלטים מוערך בלמעלה מ-60%, ולהחלטה זו של בית המשפט האמריקני יש השלכות עצומות על הענף.

בתגובה להפסד בבית המשפט האמריקני, מסרה סמסונג כי "הניצחון של אפל הינו הפסד לצרכן האמריקני. הוא יצמצם את אפשרויות הבחירה העומדות בפני הצרכנים, יפגע בחדשנות ויגרום לעליית מחירים בשוק הסלולאר ע"י יצירת מונופול".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:26
קומיט וכל טופס במתנה