שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > התנועה לאיכות השלטון: לפרסם את חומר החקירה בעניין דלק נדל"ן

חדשות

התנועה לאיכות השלטון: לפרסם את חומר החקירה בעניין דלק נדל"ן, צילום: צילום: משה מילנר, לע"מ
התנועה לאיכות השלטון: לפרסם את חומר החקירה בעניין דלק נדל"ן
19/08/2012, עו"ד אנה נודל

התנועה בפנייה לפרקליטות: "הסדר החוב בדלק נדל"ן הינו סנונית ראשונה שעתידה להשפיע על מתווה הסדרי החוב העתידיים; יש לאזן את יחסי הכוחות לפיהם ציבור החוסכים נמצא בעמדת נחיתות"

התנועה למען איכות השלטון בישראל פנתה היום (א') לפרקליט המדינה משה לדור ופרקליטת מחוז תל אביב, בבקשה לפרסם את חומר הראיות שנאסף בתיק החקירה בעניינה של חברת דלק נדל"ן.

הפרקליטות שוקלת להגיש כתבי אישום נגד החברה ונושאי משרה בה, בעבירות לפי חוק העונשין וחוק ניירות ערך. בפנייתה הודגש כי הסדר החוב בדלק נדל"ן ישפיע רבות על מתווי הסדרי החוב העתידים להתרחש ועל כספי הפנסיה שהושקעו בדלק נדל"ן. מתווה ההסדר ישפיע על הסדרי החוב הבאים, ויאותת לשוק כיצד הסדרי חוב אלו ייראו ובכך ישפיע על כספי הפנסיה המושקעים בחברות קונצרניות רבות.

נציגי התנועה טוענים, כי מתן האפשרות לעיון ופרסום חומרי החקירה תעזור להתמודד עם הדיסאינפורמציה השוררת בקרב מחזיקי האג"ח ותאפשר להם לקבל החלטה מושכלת שתיתמך במידע עובדתי רלוונטי. התנועה הדגישה עוד בפנייתה כי אין מניעה לעיון ופרסום המידע, שכן הנחיות פרקליט המדינה הרלבנטיות לעניין זה מתקיימות כדבעי.

לדברי עו"ד חי מיארה מהמחלקה הכלכלית בתנועה, "הסדר החוב בדלק נדל"ן הינו סנונית ראשונה שעתידה להשפיע על מתווה הסדרי החוב העתידיים. תופעת הסדרי החוב מהווה סכנה ממשית על כספי הפנסיה שהאזרח הקטן חוסך, יום יום, שקל לשקל. מדובר בהפסד של עשרות מיליארדי שקלים מכספי החיסכון של אזרחי ישראל. התנועה סבורה כי על הגורמים הרלבנטיים לעשות ככל שביכולתם כדי לאזן את יחסי הכוחות לפיהם ציבור החוסכים נמצא בעמדת נחיתות, ובסופו של תהליך לסגור את הקרע באמון שנפער בין ציבור החוסכים לבעלי השליטה בחברות הקונצרניות, הגופים המוסדיים ושוק ההון". 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:249
קומיט וכל טופס במתנה