שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אושרה בקשה לתביעה ייצוגית נגד מנורה מבטחים בסך 10 מיליון שקל

חדשות

אושרה בקשה לתביעה ייצוגית נגד מנורה מבטחים בסך 10 מיליון שקל, צילום: צילום: Getty images Israel
אושרה בקשה לתביעה ייצוגית נגד מנורה מבטחים בסך 10 מיליון שקל
19/08/2012, רון פז

התובעת טוענת כי תגמולי ביטוח הבריאות מחושבים באופן המפחית את סכום התגמולים המשולמים למבוטחים שלא תבעו את חברת הביטוח בעקבות ניתוח שנזקקו לו, והזכאים למחצית מערכו

בית המשפט אישר את הבקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה נגד חברת מנורה מבטחים ביטוח בע"מ. מנורה מבטחים הודיעה לבורסה כבר באפריל 2009 כי הוגשה נגדה תובענה ובקשה לאישורה כתובענה ייצוגית. ביום ה' האחרון יצאה החברה בהודעה נוספת לבורסה, ועדכנה על אישור הבקשה לתובענה ייצוגית.

עניינה של התובענה הינו פוליסות ביטוח בריאות הכוללות זכות לקבלת מחצית ערכו של טופס 17 מטעם קופת חולים, במקרים בהם המבטח לא השתתף במימון ניתוח המכוסה על פי הפוליסה. הטענה המרכזית בתובענה הינה כי בכל הקשור לכיסוי הנ"ל, מנורה מחשבת את תגמולי הביטוח באופן המפחית את סכום התגמולים המגיע למבוטחים לפי הבנתה, זאת תוך הטעיה של המבוטחים והפרת חוזה הביטוח בניגוד לדין.

הקבוצה אותה מייצגת התובעת הינה כל מבוטח בפוליסות בריאות הכוללות כיסוי כאמור שנותחו בניתוח שלא מומן על ידי מנורה בשבע השנים שקדמו להגשת התביעה. עילות התביעה היו הטעיה והפרת חוזה הביטוח, אך ביהמ"ש אישר רק את עילת הפרת חוזה הביטוח.

בעוד שהתובעת העמידה את נזקה האישי על סך של 2,420 שקל, היא העריכה את סך הנזק לקבוצה כולה בסך העולה על 10 מיליון שקל.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:78
קומיט וכל טופס במתנה