שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > סנגורו של דני דנקנר: "בלי פרשת הולילנד ברקע – לא היה מוגש כתב אישום"

חדשות

סנגורו של דני דנקנר: "בלי פרשת הולילנד ברקע – לא היה מוגש כתב אישום", צילום: צילום: בוצ'צ'ו
סנגורו של דני דנקנר: "בלי פרשת הולילנד ברקע – לא היה מוגש כתב אישום"
16/08/2012, עו"ד אנה נודל

דנקנר מואשם במתן שוחד לטובת קידום שינוי ייעוד בקרקע של חברת תעשיות מלח אשר בבעלותו; בתשובתו לכתב האישום כופר דנקנר בכל האישומים המיוחסים לו

דני דנקנר, יו"ר בנק הפועלים לשעבר, מואשם במתן שוחד במסגרת פרשת תעשיות מלח הכרוכה בכתב האישום בפרשת הולילנד. כמו בפרשת הולילנד, גם פרשת חברת המלח עוסקת בשינויי ייעוד לקרקע שרשומה במינהל מקרקעי ישראל.

חברת תעשיות המלח רצתה לשנות את ייעוד הקרקע שבבעלותה בעתלית ובאילת מייעוד של עיבוד מלח למגורים. לפי כתב האישום, כדי לקדם את ענייניו של דנקנר, מאיר רבין יצר קשר עם המנהל של מינהל מקרקעי ישראל, יעקב אפרתי, שהוא קרוב משפחתו, וסיכם עמו שיעביר אליו כספים שיקבל מדנקנר. בתמורה הסכים אפרתי לסייע בקידום שינוי ייעוד הקרקע. לטענת התביעה, דנקנר העביר לרבין סך של 1.1 מיליון שקל מתוכם רבין העביר לאפרתי לפחות 45 אלף שקל.

בתשובתו לכתב האישום, כופר דנקנר באישומים המיוחסים לו. הוא טוען באמצעות עורכי דינו נבות תל צור, טל שפירא, יוסף בנקל ורות ליטבק, כי מדובר "בטענה מופרכת אשר אין לה כל אחיזה במציאות וממילא אינה נתמכת בראיה כלשהי".

הסכם העקרונות להסדר המקרקעין בין מינהל מקרקעי ישראל לבין חברת תעשיות מלח נחתם בשנת 1996, לפני מינויו של אפרתי. מאז ועד שנת 2003 החברה ניהלה משא ומתן עם המינהל לקידום שינוי הייעוד. ההסכם עם המינהל אושר על-ידי צוות שהקים היועץ המשפטי לממשלה דאז, עו"ד מני מזוז.

סנגוריו של דנקנר כותבים במסגרת תשובתו לכתב האישום, כי "קשה להשתחרר מהרושם כי אלמלא פרשת הולילנד העומדת ברקע האישום, לא היה מוגש כתב אישום נגד דנקנר בפרשה זו".

שמו של דנקנר עלה בפרשת הולילנד בהקשר לחוב של מהנדס העיר של ירושלים, אורי שטרית, לבנק הפועלים. לפי העדות של עד המדינה ש"ד שנשמעה בתחילת חודש יולי בפני בית המשפט, דנקנר היה מעורב בהסדרת חובו של אורי שטרית. שטרית, שהיה מהנדס העיר של ירושלים, התנגד לפרויקט הולילנד עד שנת 2002. אז אחיו נפטר והותיר אחריו חובות להם הוא היה ערב.

עד המדינה סיפר כי בתמורה לתמיכה בפרויקט הולילנד הוא הבטיח להסדיר את חובותיו של שטרית. עוזרו של עד המדינה, מאיר רבין, פנה לדנקנר שהיה אז בתפקיד בכיר בבנק הפועלים, וביקש ממנו להפחית את חובו של שטרית לבנק. העד הסביר במהלך הדיונים בתיק שדנקנר נענה לבקשה של העוזר שלו לסייע לשטרית, כי באותה עת הוא היה זקוק לרבין כדי שרבין יסייע בקידום שינויי ייעוד בקרקע של תעשיות מלח.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:252
קומיט וכל טופס במתנה