שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > נאמן נענה לפנייה: ייפגש עם ראשי מחוזות הלשכה בעניין השופטת אלשיך

חדשות

נאמן נענה לפנייה: ייפגש עם ראשי מחוזות הלשכה בעניין השופטת אלשיך, צילום: צילום: בוצ'צ'ו
נאמן נענה לפנייה: ייפגש עם ראשי מחוזות הלשכה בעניין השופטת אלשיך
14/08/2012, עו"ד אנה נודל

ראשי המחוזות ביקשו להעמיד לדין משמעתי את השופטת ורדה אלשיך בעקבות פרשת הפרוטוקול המשופץ, בעוד הנשיא גרוניס החליט שלא לנקוט באמצעים משמעתיים; הפגישה: ביום ו'

שר המשפטים יעקב נאמן זימן היום (ג') לפגישה את ראשי המחוזות בלשכת עורכי הדין ואת יו"ר הלשכה, בעקבות המכתב ששלחו בעניינה של סגנית נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופטת ורדה אלשיך. הפגישה תתקיים ביום שישי הקרוב, 17 באוגוסט.

חמשת ראשי המחוזות בלשכת עורכי הדין, עו"ד אפי נוה יו"ר מחוז ת"א והמרכז, עו"ד יוסי חכם יו"ר מחוז חיפה, עו"ד אשר אקסלרד יו"ר מחוז ירושלים, עו"ד דני אליגון יו"ר מחוז דרום ועו"ד ראיד עומרי ס' יו"ר מחוז צפון, פנו בשבוע שעבר במכתב לשר המשפטים. הם ביקשו מהשר "לעשות שימוש ראוי בסמכות ולנקוט צעדים בעניינה של השופטת ורדה אלשיך".

ראשי המחוזות מבקשים שינקטו הליכים משמעתיים נגד אלשיך. לחילופין, הם מבקשים להביא את העניין לדיון בפני הוועדה לבחירת שופטים שתבחן את האפשרות להדיח אותה מתפקידה.

הפנייה לנאמן נעשתה בעקבות החלטתו של נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס שלא לנקוט בהליכים משמעתיים נגד אלשיך. במכתבם לשר נכתב כי התעלמות עלולה להוביל "לפגיעה קשה באמון הציבור במערכת המשפט ולחיזוק הסברה הציבורית שאין דין שווה לכל".

לפני כחודשיים קבע נציב תלונות הציבור על שופטים, השופט בדימוס אליעזר גולדברג, כי אלשיך ביצעה תיקונים טכניים ומהותיים בפרוטוקול דיון שהתקיים בפניה. השינויים נועדו להחמיר את תיאור התנהלותו של עו"ד רפאל ארגז שלקח חלק בדיון בפניה ואשר נגדו היא הגישה תלונה ללשכת עורכי הדין. הפרשה נודעה כ"פרשת הפרוטוקול המשופץ". "לא ניתן שלא להתרשם, כי בתיקונים האמורים הוחמרו הנסיבות להגשת התלונה", כתב גולדברג.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:193
קומיט וכל טופס במתנה