שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בקשה לתביעה ייצוגית: היוגורטים של תנובה ושטראוס "בטעם פירות" ולא "עם פירות"

חדשות

בקשה לתביעה ייצוגית: היוגורטים של תנובה ושטראוס "בטעם פירות" ולא "עם פירות", צילום: תנובה
בקשה לתביעה ייצוגית: היוגורטים של תנובה ושטראוס "בטעם פירות" ולא "עם פירות"
12/08/2012, עו"ד אנה נודל

היקף התביעה: למעלה מ-200 מיליון שקל; המבקשים: היוגורטים מכילים פחות מ-6% פרי ולכן על פי חוק על החברות לכתוב על המוצר "יוגורט בטעם פרי ואגוזים"

שתי בקשות לתביעה ייצוגית הוגשו בבית המשפט המחוזי מרכז נגד החברות תנובה ושטראוס. התובעים טוענים להטעיית צרכנים בעניין כמות הפירות והאגוזים הטבעיים ביוגורטים. התביעה נגד תנובה עומדת על 142.5 מיליון שקל, והתביעה נגד שטראוס הינה על 72 מיליון שקל.

בכתבי הטענות שהוגשו באמצעות עו"ד איל גולדברג טוענים התובעים כי היוגורטים של החברות מכילים פחות מ-6% פרי, ולכן על-פי חוק היה על החברות לכתוב כי מדובר ביוגורט בטעם פרי או אגוז. תנובה לעומת זאת משווקת "יוגורט עם גרנולה ופירות" ושטראוס משווקת "יוגורט עם גרנולה ואגוזים".

לטענת התובעים, השימוש במילה "עם" מטעה את הצרכנים ויוצר רושם כי הפרי מהווה מרכיב משמעותי ביוגורט. בתביעה נכתב כי בשנים האחרונות עלתה באופן משמעותי המודעות לבריאות וצרכנים רבים רוכשים את היוגורטים הללו מתוך הנחה שמדובר במוצר בריא אשר מרכיב משמעותי בו הם פירות ואגוזים, ולא חומרי טעם וריח.

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:81
קומיט וכל טופס במתנה