שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בג"ץ יקבע: האם איסור הצבת מכונות סיגריות ליד בתי ספר פוגע בחופש העיסוק?

חדשות

בג"ץ יקבע: האם איסור הצבת מכונות סיגריות ליד בתי ספר פוגע בחופש העיסוק?, צילום: מכונת סיגריות
בג"ץ יקבע: האם איסור הצבת מכונות סיגריות ליד בתי ספר פוגע בחופש העיסוק?
09/08/2012, עו"ד אנה נודל

לפי תיקון בחוק, מתחילת 2014 תיאסר הצבת מכונות סיגריות ברדיוס של קילומטר מבתי ספר ומוסדות חינוך; מפעילי המכונות הציגו פתרונות טכנולוגיים כדי למנוע רכישת סיגריות לקטינים

עתירה לבג"ץ הוגשה אתמול (ד') נגד משרד הבריאות, אשר ביצע תיקון בחוק הגבלת הפרסומת והשיווק למוצרי טבק לעישון. לפי הוראת שעה שתכנס לתוקף מינואר 2014, תיאסר הצבת מכונות לממכר סיגריות ברדיוס של קילומטר מבתי ספר וממוסדות חינוך. 

את התביעה הגישה חטיבת מפיצי הסיגריות במכונות אוטומטיות בלשכת המסחר תל אביב ו-13 מפעילי מכונות, באמצעות עורכי הדין אורן גלעדי ועופר חן. לטענתם, הוראת השעה נוגדת את חוק חופש העיסוק, כאשר הפגיעה בעקרון זה אינה מידתית.

מפעילי המכונות הציגו פתרונות טכנולוגיים וגיאוגרפיים שימנעו מכירה של סיגריות לקטינים. העותרים מלינים על כך שהמחוקק בחר בחוליה החלשה ביותר בשרשרת השיווק. העותרים כתבו כי "משמעות התיקון הינה פגיעה אנושה בפרנסת מפעילי המכונות וגדיעת עיסוקם באחת".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:249
קומיט וכל טופס במתנה