שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כתב אישום: גנב כספי פיקדון של שישה חיילים משוחררים ע"י זיוף ת"ז

חדשות

כתב אישום: גנב כספי פיקדון של שישה חיילים משוחררים ע"י זיוף ת"ז, צילום: בנק הפועלים
כתב אישום: גנב כספי פיקדון של שישה חיילים משוחררים ע"י זיוף ת"ז
08/08/2012, עו"ד אנה נודל

הפרקליטות: אלירן ברכל קיבל במרמה 154 אלף שקל מכספי פיקדון של שישה חיילים; זייף תעודות זהות, הציג מסמכים המראים כי הוא התחתן ומשך את כספי פיקדון

כתב אישום הוגש אתמול (ג') בבית משפט השלום בתל אביב נגד אדם שהתחזה לחייל משוחרר וקיבל במרמה כספי פיקדון של שישה חיילים משוחררים בסך כולל של 154 אלף שקל.

כתב האישום מייחס לאלירן ברכל בן ה-21 עבירות של זיוף מסמכים בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף בנסיבות מחמירות, התחזות לאחר בכוונה לרמות, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה, ניסיון לקבל דבר במרמה בנסיבות מחמירות והונאה בכרטיס חיוב. 

חייל המשתחרר מצה"ל זכאי לפתיחת פיקדון על שמו על ידי הקרן לקליטת חיילים משוחררים. חייל רשאי לממש את כספי הפיקדון בתקופת חמש השנים הראשונות שלאחר סיום שירותו הסדיר לצורך מטרות המוגדרות בחוק – כגון לימודים, הקמת עסק או נישואין. כדי לממש את הפיקדון במקרה של נישואין על החייל להציג בפני נציגי הבנק אישור ממשרד הפנים וספח תעודת זהות בו רשומים פרטי בת הזוג. לטענת התביעה, ברכל זייף תעודות זהות וספחים כדי לבצע את ההונאה בסניפי בנק ברחבי הארץ.

בנוסף הוא מואשם בשימוש בכרטיס אשראי שמצא ללא ידיעת בעליו. ברכל ביצע באמצעות הכרטיס קניות בסך 10,000 שקל.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:131
קומיט וכל טופס במתנה