שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הליכי שימוע - בקשה להימנע מהגשת כתב אישום

חדשות

הליכי שימוע - בקשה להימנע מהגשת כתב אישום, צילום: עו"ד אור לביא-זיו
הליכי שימוע - בקשה להימנע מהגשת כתב אישום
07/08/2012, עורכי דין לביא – זיו אור

זכות השימוע המעוגנת בסעיף 60א לחוק סדר הדין הפלילי [נוסח משולב], תשמ"ב-1982, משמעה, מתן אפשרות לחשוד בביצוע עבירת פשע (עבירה שהעונש הקבוע בצידה מעל ל-3 שנים) להשמיע טענותיו ולנסות לשכנע הגורם הרלוונטי (תביעות או פרקליטות) מדוע יש להימנע מלהגיש כתב אישום כנגדו.

חשיבותה של זכות זו, נעוצה ביכולת להביא לשינוי מוקדם של כתב האישום אשר יוגש כנגד החשוד (כתב אישום מקל יותר), ובמקרים אחרים אף למנוע הגשתו של כתב אישום, מניעה הטומנת בחובה תועלת רבה יותר מכל זיכוי אפשרי של החשוד בסוף ההליך השיפוטי.

סעיף 60א, כאמור, מחייב הרשות אליה הועבר חומר החקירה, לשלוח לחשוד הודעה בכתב (בכפוף לחריגים), בו מצוינת הכתובת לבירור והצגת טיעונים, ועל החשוד לעשות כן תוך 30 יום בבקשה להימנע מהגשת כתב האישום. אומנם ככלל, שימוע יערך בכתב, אולם לעיתים, תשתכנע הרשות לערוך השימוע אף בעל-פה.

לפיכך, ייעוץ מותאם ונכון עם עורך דין פלילי, ופנייה מנומקת לרשות (שימוע בכתב או בעל-פה) תוך התייחסות לנסיבות הספציפיות הנוגעות לביצוע העבירה, כן לנסיבותיו האישיות של החשוד, עשוי במקרים רבים להביא לסגירתו של תיק, וזאת בטרם יוגש כתב אישום לו השלכות רבות. לעורכי הדין לביא – זיו אור נסיון רב בבקשות שימוע שונות, אשר בסופו של יום מנעו הגשתם של כתבי אישום וחסכו בכך ניהול מיותר של הליך ותוך פגיעה בשמו הטוב של החשוד.

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:12
קומיט וכל טופס במתנה