שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כתב אישום: פושט רגל העלים הכנסות בגובה של 42 מיליון שקל

חדשות

כתב אישום: פושט רגל העלים הכנסות בגובה של 42 מיליון שקל, צילום: צילום: Getty images Israel
כתב אישום: פושט רגל העלים הכנסות בגובה של 42 מיליון שקל
05/08/2012, עו"ד אנה נודל

הפרקליטות: ניסים דג'לדטי הרוויח מיליוני שקלים ממסחר, מתן הלוואות, השקעות, ניכיון צ'קים ותיווך בעסקאות; הוא הסתיר את הכנסותיו וניהל במקביל הליך של פשיטת רגל

לפי כתב האישום שהוגש נגד איש השוק האפור ניסים דג'לדטי, בין השנים 2000 ל-2008 הוא העלים הכנסות בהיקף של לא פחות מ-42 מיליון שקל. דג'לדטי עסק במסחר, מתן הלוואות, מימון השקעות, ניכיון צ'קים ותיווך בעסקי ביטוח, נדל"ן, גז ונפט.

בשנת 2001 הוא הוכרז כפושט רגל, והופטר מחובותיו בשנת 2005. במהלך שנים אלה הוא דיווח על הכנסות של 100 אלף שקל בלבד, ובת זוגו דיווחה על הכנסות של 110 אלף שקל.

בכתב האישום נכתב כי היו לו בתקופה זו הכנסות גבוהות והוא פעל "במרמה עורמה ותחבולה ומתוך כוונה להתחמק ממס, על מנת להעלים את הכנסותיו מפקיד השומה".

לטענת הפרקליטות, במהלך שנים אלו דג'לדטי הקים וניהל עשרות חברות זרות ומקומיות. הבעלות בחברות, עיסוקן וניהולן נרשמו על שמות בדויים ועל שמות אנשי קש. הוא הפקיד את הכנסותיו בחשבונות החברות שלו.

הפרקליטות כתבה בכתב האישום, כי "הנאשם ביצע את המעשים האמורים בכתב האישום תוך הסתרה והעלמה של הכנסותיו מעיני נושיו, הערמה על נושיו, הפרת התחייבויותיו החוזיות והתחמקות מהחזר חובותיו ותוך הפרת הכללים שחלו עליו בתקופת הכרזתו פושט רגל".

כתב האישום הוגש ביום חמישי האחרון בבית משפט השלום בתל אביב על ידי עו"ד איריס שמואלי מפרקליטות מחוז מרכז מיסוי וכלכלה. נגד דג'לדטי תלויים ועומדים שני כתבי אישום נוספים בגין השתלטות על הנכסים של האוליגרך אלכסיי זכרנקו וגניבה בידי מורשה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:30
קומיט וכל טופס במתנה