שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עושים סדר בתוצרת האורגנית מן החי: אושרו התקנות המסדירות פיקוח

חדשות

עושים סדר בתוצרת האורגנית מן החי: אושרו התקנות המסדירות פיקוח, צילום: צילום: עמיקם רגב
עושים סדר בתוצרת האורגנית מן החי: אושרו התקנות המסדירות פיקוח
05/08/2012, עו"ד אנה נודל

החל מ-1 בינואר - ביצים, בשר ועופות אורגניים יישאו תו מיוחד שיאשר שאכן המוצר עמד בתקנות של ייצור, חיטוי, שימור, אריזה ומכירה; ייאסר ייצור תוצרת אורגנית לצד תוצרת רגילה

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה ביום חמישי האחרון את התקנות המסדירות את הייצור והמכירה של תוצרת אורגנית מן החי (ביצים, בשר, עופות ועוד) וכן תקנות המסדירות את גוף האישור והבקרה על התוצרת. התקנות ייכנסו לתוקף ב-1 בינואר 2013.

המוצרים האורגניים יזכו לתו של משרד החקלאות ושל גוף הבקרה שיפקח על ייצור המוצרים. התו הרשמי יאפשר לצרכנים להיות בטוחים כי התוצרת האורגנית מן החי שרכשו עומדת בתקנים ובתנאים שנקבעו בתקנות, והיא אכן תוצרת אורגנית.

התקנות מגדירות מהי תוצרת אורגנית, התקנים הנדרשים לייצורה, חיטויה, שימורה, אריזתה ומכירתה. כמו כן מעיד התו כי התוצרת נקייה מחומרי הדברה וכימיקלים אחרים, כך שהצרכנים, שמשלמים יותר עבור התוצרת האורגנית, ידעו שהם גם מקבלים יותר.

התקנות קובעות שורה של הסדרים באשר לייצור תוצרת אורגנית מן החי, בהם הגבלות בתחום ההדברה והגבלות על ייצור תוצרת שאינה אורגנית לצד תוצרת אורגנית. כמו כן נקבעו הסדרים להסבת משק שאינו אורגני למשק אורגני והגבלות על גידול בעלי החיים, ובכלל זה נקבע כי עופות יזכו למנוחת לילה של 8 שעות ללא תאורה מלאכותית. כן אושרו הסדרים להזנה, מניעת מחלות, הדברת טפילים, הכנת המוצרים, אחסונם והובלתם.

באשר לייבוא מוצרים אורגנים נקבע כי המוצרים יישאו תו רק אם הוכרו על ידי גוף אישור ובקרה מקביל במדינה ממנה יובאו.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:200
קומיט וכל טופס במתנה