שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > תביעה ייצוגית במיליארדים: איגוד הסופרים האמריקני נגד גוגל

חדשות

תביעה ייצוגית במיליארדים: איגוד הסופרים האמריקני נגד גוגל, צילום: גוגל
תביעה ייצוגית במיליארדים: איגוד הסופרים האמריקני נגד גוגל
05/08/2012, עו"ד אנה נודל

בית המשפט הפדראלי דחה בשנה שעברה הסכם פשרה על פיצוי של 125 מיליון דולר ואישר את התביעה נגד מיזם הדיגיטציה של ענקית האינטרנט כייצוגית

ביום שישי פורסם בארה"ב שאיגוד הסופרים האמריקנים הגיש בחודש שעבר תביעת ענק נגד חברת גוגל על מיזם הדיגיטציה שלה, במסגרתו כבר הועלו לרשת יותר מ-20 מיליון ספרים.

התביעה הוגשה לבית המשפט הפדראלי בניו יורק, ועניינה הוא המיזם שהחל לפני יותר מ-8 שנים, במסגרתו ענקית החיפוש באינטרנט חתמה עם הספריות של אוניברסיטאות אוקספורד, סטנפורד והרווארד על הסכם העלאה לרשת של עשרות מיליוני ספרים. השירות זוכה להצלחה בעולם ובאופן פרדוקסלי הביא לאכיפה טובה יותר של זכויות יוצרים: כיום ניתן להעלות לרשת תמונות, איורים וטקסטים ארוכים ולחפש אם מישהו בעולם העתיק משהו מתוכם.

אלא שאיגוד הסופרים טוען שהמיזם הביא לירידה בצריכת ספריהם ולכן הוא תובע מגוגל 750 דולר על כל ספר שעלה לרשת. במכפלה של 20 מיליון ספרים, מדובר ב-15 מיליארד דולר. בשנה שעברה דחה ביהמ"ש בארה"ב הסדר פשרה בין גוגל לאיגוד הסופרים, במסגרתו החברה הביעה נכונות לפצות את האיגוד בלא פחות מ-125 מיליון דולר. בית המשפט קבע שלתביעה יהיה מעמד של תביעה ייצוגית ולפיכך גוגל חשופה כעת לתביעה משמעותית הרבה יותר מבחינה כספית.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:91
קומיט וכל טופס במתנה