שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אחרי שגילו בתלוש 60% מס: הרופאים דורשים פטור על מענקי המדינה

חדשות

אחרי שגילו בתלוש 60% מס: הרופאים דורשים פטור על מענקי המדינה, צילום: רופאים
אחרי שגילו בתלוש 60% מס: הרופאים דורשים פטור על מענקי המדינה
01/07/2012, עו"ד אנה נודל

כחלק מההסכם הקיבוצי שנחתם עם הרופאים התחייבה המדינה לתת מענקים של 300 אלף שקל לרופאים שיעסקו במקצוע במצוקה ולרופאים שיעבדו במשרה מלאה בפריפריה

לאחר שהצליחו בתום מאבק ממושך להכניע את האוצר ולגרום להעלאת שכרם, הרופאים טוענים כעת כי על המדינה לבטל את תשלום המס על המענקים, שכן הם אינם מהווים הכנסה מעבודה. רופאים שהעתיקו את עבודתם לבית חולים בפריפריה וקיבלו תשלום ראשון של המענק המובטח – הופתעו לגלות כי הוא מוסה בגובה המס השולי שלהם.

ההסתדרות הרפואית הגישה אתמול (ג') יחד עם כ-170 רופאים תביעה נגד רשות המיסים. התובעים מבקשים שהמענקים הניתנים לרופאים לא יהיו חייבים במס. לחילופין התובעים מבקשים שההכנסה תוכר כרווח הון ותמוסה בשיעור של 20%-25%.

כיום המענקים ממוסים כהכנסה מיגיעה אישית, בעוד שמס ההכנסה על כל שקל מעל כ-42 אלף שקלים מחויב ב-48% מס. אם מוסיפים את שיעור דמי הביטוח הלאומי ומס הבריאות, בגובה 12%, נוצר מצב בו המענקים ממוסים אפקטיבית בשיעור מס כולל של 60%.

התביעה הוגשה בבית המשפט המחוזי בפתח תקווה, באמצעות משרד עורכי הדין משה מזרחי-נח-קריגל. לטענת התובעים, המענקים ניתנים לרופאים שלא במסגרת יחסי עובד-מעביד. המענקים ניתנים גם לרופאים שאינם עובדי מדינה, משום שתכלית המענקים לקדם שינוי מהותי במערכת הרפואה הציבורית ומתן עדיפות למקצועות רפואה ספציפיים ולרופאים בפריפריה.

בכתב התביעה נכתב עוד כי המדינה עצמה קבעה כי אין מדובר בתשלומי שכר בגין עבודתם של הרופאים, אלא תשלום בשל התחייבות ארוכת שנים להתמחות במקצוע במצוקה או בבי"ח בפריפריה. המדינה התחייבה להעניק לרופאים הלוואה של מאות אלפי שקלים שתהפוך למענק לאחר שהרופא ישלים את תקופת ההתחייבות של 4-6 שנים.

המדינה מעניקה מענק של 300 אלף שקל לרופא מתמחה או מומחה שיתחייב לעסוק במקצוע במצוקה, ולרופא המועסק במשרה מלאה בפריפריה. רופא שיעמוד בשני הקריטריונים - יעסוק במקצוע במצוקה בפריפריה, יקבל מענק של חצי מיליון שקל.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:162
קומיט וכל טופס במתנה