שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הסדרי טיעון ראשונים בפרשת ההגבלים העסקיים של קרטל המים

חדשות

הסדרי טיעון ראשונים בפרשת ההגבלים העסקיים של קרטל המים, צילום: צילום: מי מודיעין
הסדרי טיעון ראשונים בפרשת ההגבלים העסקיים של קרטל המים
01/08/2012, עו"ד אנה נודל

הרשות להגבלים עסקיים הגישה כתב אישום נגד 22 נאשמים בטענה שתיאמו ביניהם מכרזים למדי מים ברשויות, והציגו מצג שווא של תחרות; "מד תקין" תיקנס ב-300 אלף ש'

נחתמו הסדרי הטיעון הראשונים בפרשת קרטל מדי המים. במסגרת הסדר הטיעון שנחתם עם שלומית אור, מנכ"לית חברת מד תקין, היא תודה בעבירות המיוחסות לה בכתב האישום. הפרקליטות תבקש להטיל עליה מאסר של חמישה חודשים ולהמירו בעבודות שירות לצד קנס של 45 אלף שקל.

במסגרת הסדר הטיעון, על חברת מד תקין, שהינה אחת הנאשמות בתיק, יוטל קנס של 300 אלף שקל. הסדר הטיעון הוגש לאישור בית המשפט המחוזי בירושלים.
רשות ההגבלים העסקיים הגישה בסוף שנת 2011 כתב אישום נגד חברות המים ארד, ארם, גת מדי מים, מדי ורד, רימונים ואגש"ח מד תקין וכנגד נושאי משרה בכירים בהן, לפיו הם תיאמו מחירים במכרזים של רשויות מקומיות ותאגידי מים.

הרשות ניהלה חקירה מקיפה בעניין והחליטה להגיש את כתבי האישום לאחר שביצעה הליך של שימוע. לפי כתב האישום, בין השנים 2004-2009 הנאשמים תאמו ביניהם כ-20 מכרזים לרכישה, שיפוץ והסבת מדי מים. החברות סיכמו ביניהן מי יזכה במכרז ובאיזה מחיר, והציגו בפני העיריות מצג שווא של תחרות. החברות אף תיאמו העלאות מחירים. הן כרתו חוזים לאכיפת ההסכמות והעבירו לעורכי דין ערבויות של 150 אלף שקל לקיום ההסכמים.

רשות ההגבלים העסקיים הגישה כתבי אישום גם כנגד עורכי הדין שניסחו את ההסכמים והחזיקו בערבויות.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:115
קומיט וכל טופס במתנה