שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > גרוניס קבע: השופטת אלשיך לא תודח

חדשות

גרוניס קבע: השופטת אלשיך לא תודח, צילום: צילום: אתר הרשות השופטת
גרוניס קבע: השופטת אלשיך לא תודח
30/07/2012, רון פז

הסתפק באזהרה חמורה לתיקה האישי של השופטת המחוזית; נשיא ביהמ"ש העליון נתן משקל רב לאי-השימוש של נציב התלונות על השופטים בסמכויותיו

סוף לשמועות ולהערכות: פרשת "הפרוטוקול המשופץ" שבמרכזה השופטת המחוזית ורדה אלשיך, לא תסתיים בהדחתה. כך החליט נשיא ביהמ"ש העליון, השופט אשר גרוניס. עם זאת, אזהרה חמורה תירשם בתיקה האישי של השופטת, שהוזהרה מפני הישנות המקרה.

החלטתו של גרוניס באה בעקבות החלטת נציב תלונות הציבור על השופטים, אשר לפי ממצאיו ביצעה אלשיך חמישה תיקונים מהותיים בפרוטוקול דיון שנערך בפניה.

הנשיא גרוניס עדכן בהחלטתו את שר המשפטים, יעקב נאמן, וכתב: "דעתי היא שאין מקום לעשות שימוש בסמכותי לפי חוק יסוד השפיטה, להציע לוועדה לבחירת שופטים להביא לסיום כהונתה של השופטת ורדה אלשיך". גרוניס מתנגד גם להליכים משמעתיים נגד אלשיך.

גרוניס מוסיף כי "בהחלטתו של נציב התלונות על שופטים בעניינה של השופטת אלשיך, ובניגוד למקרים מסוימים בעבר, לא מצא הנציב לנכון לעשות שימוש באחת מהסמכויות הנזכרות הנתונות לו. ברור שיש ליתן משקל נכבד לכך".

יצוין כי השופטת אלשיך הודיעה אתמול (א') על פרישתה מתפקיד יו"ר נציגות השופטים הארצית, לאחר 7 שנות כהונה. כעת נראה שאת קדנציית השיפוט שלה תשלים אלשיך, המתמחה בפירוקי חברות, עד לפרישתה בגיל 70 באוגוסט 2014.

לשכת עורכי הדין, שדרשה את הרחקתה של אלשיך מכס השיפוט, מסרה בתגובה: "ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי, מכבד את החלטת נשיא בית המשפט העליון, כבוד השופט אשר גרוניס, אף שהוא עדיין סבור כי לאור מעשיה, ובעיקר נוכח ממצאי הנציב גולדברג, דבק רבב שאינו קל בלגיטימציה להמשך כהונתה של כבוד השופטת ורדה אלשיך. ראש הלשכה מקווה שהאזהרה החמורה שקיבלה כבוד השופטת אלשיך תמנע הישנות מקרים דומים בעתיד, שכן האמון במערכת המשפט בישראל הוא אחד מאבני היסוד החשובות ביותר בחברה דמוקרטית. לשכת עורכי הדין תמשיך לפעול כדי להבטיח שאמון זה לא יופר".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:8
קומיט וכל טופס במתנה