שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מחזיק באג"ח של אי.די.בי טוען לחלוקת דיבידנדים אסורה

חדשות

מחזיק באג"ח של אי.די.בי טוען לחלוקת דיבידנדים אסורה, צילום: צילום: משה מילנר, לע"מ
מחזיק באג"ח של אי.די.בי טוען לחלוקת דיבידנדים אסורה
30/07/2012, עו"ד אנה נודל

משקיע המחזיק באג"ח של אי.די.בי טוען שחלוקות הדיבידנדים בשנים האחרונות לא עמדו במבחני החלוקה והם בגדר חלוקה אסורה; אי.די.בי: הפנייה אינה עומדת בהוראות הדין לעניין תביעה נגזרת

משקיע המחזיק אגרות חוב של חברת אי.די.בי טוען כי חלוקות הדיבידנדים שנעשו על ידי החברה משנת 2002, ובפרט אלה שנעשו בשנים 2008 עד 2010, לא עמדו במבחני החלוקה וכי הינם בגדר חלוקה אסורה.

במכתב שהעביר המשקיע לחברה באמצעות עורך דינו הוא מבקש, טרם הגשת בקשה לאישור תביעה נגזרת, למצות את זכויותיה של החברה. הוא מבקש להשיב את הדיבידנדים ששולמו לכאורה בחלוקה אסורה.

בהודעה של החברה לבורסה שפורסמה אמש (א'), דוחה החברה את הטענות. עמדת החברה היא שכל חלוקות הדיבידנד בוצעו כדין על יסוד החלטות שהתקבלו כדין ותוך עמידה בכל המבחנים הקבועים בחוק. בחברה אף טוענים כי מדובר בפנייה שאינה עומדת בהוראות הדין לעניין תביעה נגזרת, כיוון שהמכתב לא מפרט על סמך מה הועלו הטענות ולא צורפו ראיות לפגם כלשהו.

יצוין כי קבוצת אי.די.בי, בראשות נוחי דנקנר, נמצאת במשבר נזילות המאיים על פירעון התחייבויותיה למחזיקי האג"ח, ומכאן שחלוקת דיבידנדים המקטינה את הונה העצמי של הקבוצה עלולה לפגוע במחזיקי האג"ח.

אגרות החוב של אי.די.בי אחזקות, שעומדת בראש הקבוצה, נסחרות בתשואת אג"ח זבל המשקפת חוסר אמון בפירעון מלא של האגרות. אג"ח ג' נסחרת היום תמורת 55.5 אגורות לעומת ערך מתואם פאר"י של 121.4 אגורות – שער המשקף תשואה שנתית ברוטו של 93%. גם האג"ח הארוכה, אג"ח ד', נסחרת ב-20% בלבד מערך הפאר"י.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:136
קומיט וכל טופס במתנה