שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > שערוריית מין במשטרה: מפקד מחוז ירושלים נחקר בחשד לעבירות בשוטרות

חדשות

שערוריית מין במשטרה: מפקד מחוז ירושלים נחקר בחשד לעבירות בשוטרות, צילום: מחוז ירושלים
שערוריית מין במשטרה: מפקד מחוז ירושלים נחקר בחשד לעבירות בשוטרות
26/07/2012, עו"ד אנה נודל

כנגד ניצב ניסו שחם מתנהלת חקירה במחלקה לחקירות שוטרים בחשד לביצוע מעשים מגונים ובעילה אסורה בהסכמה של שוטרות תחת פיקודו; ניצב מני יצחקי ימלא את מקומו

זעזוע במשטרה: מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב ניסו שחם, נחקר במח"ש בחשד לביצוע עבירות מין. שחם חשוד שביצע הטרדה מינית, מעשה מגונה ובעילה אסורה בהסכמה של שוטרות תחת פיקודו. פרטי הפרשה חסו עד הצהריים תחת צו איסור פרסום.

שחם יצא היום (ה') לחופשה כפויה. במשטרה טוענים כי שחם ביקש ממפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, לצאת לחופשה בשל החקירה. נוסף לשחם, בעקבות החקירה יוצא לחופשה גם פקודו הישיר, מפקד מרחב ציון, ניצב משנה נסים אדרי, שחשוד שלא טיפל בתלונות שהוגשו בעניין נגד ניצב שחם. ניצב מני יצחקי, שמונה לפני כמה ימים למפקד יחידת להב 433, ימלא את מקומו של שחם כמפקד מחוז ירושלים.

ניסו שחם בן ה-54 התחיל את הקריירה שלו במשטרה ב-1978 כסוכן סמוי בשכונת קרית יובל. שחם, שדובר ערבית ברמת שפת אם, עבד במשך תקופה ארוכה כסוכן סמוי בעזה ובחאן יונס והביא למעצרם של מאות סוחרי סמים. לאחר מכן הוא היה קצין בילוש בימ"ר ירושלים, סגן ראש מפלג וראש מפלג סמים.

בשנת 2000 הוא מונה למפקד יחידת המקומות הקדושים ומרחב דוד בירושלים. בשנת 2005 הוא הצטרף למפקדה שעסקה בהכנות לתוכנית ההתנתקות. מעורבותו בפינוי היישובים יצרה לו אויבים רבים בימין. בתקופת ההתנתקות הוא אמר במהלך תדרוך לפקודיו, לפני הפגנת הימין בכפר מימון: "אם יהיה צריך, אז יש להכות באלות, נמוך... שישרפו, חרא עליהם". בעקבות התבטאויות אלה הוא ננזף ונקנס.

בתגובה להשעייתו של שחם אמר ח"כ מיכאל בן ארי מהאיחוד הלאומי, כי"רק בפיקוד של המשטרה ואצל השר לביטחון פנים לא הפנימו שמדובר באדם גס רוח שראוי להיות בשורת העבריינים, ולא מועמד להיות מפכ"ל". בשנת 2007 שחם מונה לסגן מפקד מחוז ירושלים ובמאי 2011 מונה למפקד מחוז ירושלים.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:144
קומיט וכל טופס במתנה