שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אוחדו התביעות הייצוגיות בעניין תרופת אלטרוקסין; הנזק מוערך ב-3.6 מיליארד ש'

חדשות

אוחדו התביעות הייצוגיות בעניין תרופת אלטרוקסין; הנזק מוערך ב-3.6 מיליארד ש', צילום: Eltroxin
אוחדו התביעות הייצוגיות בעניין תרופת אלטרוקסין; הנזק מוערך ב-3.6 מיליארד ש'
22/07/2012, עו"ד אנה נודל

באוקטובר האחרון הוגשו מספר תביעות ייצוגיות נגד חברת פריגו המשווקת את התרופה לבלוטת התריס, לאחר שבוצע שינוי בהרכב התרופה ללא ידיעת המטופלים

בית המשפט המחוזי מרכז החליט כי 8 התובענות הייצוגיות שהוגשו בעניין תרופת האלטרוקסין יאוחדו לתובענה מאוחדת אחת. התביעות הוגשו באוקטובר האחרון נגד חברת פריגו המשווקת את התרופה שנועדה לסייע לאנשים עם תת פעילות של בלוטת התריס.

את התביעה הייצוגית הגדולה ביותר הגיש עו"ד יעקב דוידוביץ', שהעריך את הנזק שנגרם למטופלים ב-3.6 מיליארד שקל. עורכי הדין שהגישו את התביעות הסכימו כי התביעה תנוהל על-ידי עו"ד דוידוביץ'. בעקבות ההסכמה, השופט פרופ' עופר גרוסקופף קבע כי עו"ד דוידוביץ ישמש בא כוח המייצג בכל התובענה, ועו"ד ארנון גרפי יהיה אמון על ניהול חלק התובענה הנוגע לקופות החולים. הדיון בתובענה הייצוגית נקבע ל-27.2.13.

אלטרוקסין היא התרופה היחידה בישראל המטפלת בתת פעילות של בלוטת התריס. עד לחודש פברואר 2011 שווק בארץ רק סוג אחד של התרופה. מחודש פברואר חברת פריגו החלה לשווק את התרופה תחת אותו שם ואריזה דומה, אך עם שינוי מסוים בהרכב שלה.

לטענת התובעים, 7 חודשים מאז שיווק התכשיר החדש לא הובא לידיעת המטופלים על השינוי בפורמליזציה. רק לאחר חצי שנה התווספה לאריזה מדבקה אדומה בה צוין כי "פורמולציה חדשה משווקת מפברואר 2011. נדרש מעקב רפואי הדוק".

התובעים טוענים כי השינוי בהרכב התרופה פגע בנוחות ובאורח החיים של המטופלים. לטענתם, לחלק מהמטופלים נגרמה הפרה באיזון ההורמונאלי כתוצאה משינוי בהרכב התרופה.

התובעים צירפו את חוות דעתו של פרופ' מרדכי רביד, מומחה ברפואה פנימית ובמינהל רפואי, שהעיד כי מטופלים רבים דיווחו על הפרעות, בעיקר סימפטומים של תת תריסיות בעוצמה שונה, לאחר שהחלו להשתמש בתכשיר החדש. בחלק גדול מהמקרים נדרשה עלייה במינון.

פרופ' רביד העריך כי בישראל חיים כ-200 אלף איש הסובלים מתת פעילות של בלוטת התריס ומשתמשים בתכשיר. להערכת עו"ד דוידוביץ, הנזק בגין כאב וסבל שנגרם לכל אחד מהם נאמד בכ-18 אלף שקל. לכך מתווספת עלות של רכישת התרופה בתקופה הרלוונטית.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:249
קומיט וכל טופס במתנה