שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > נעצר הפושע הנאצי המבוקש בעולם, לאדיסלוס צ'אטארי

חדשות

נעצר הפושע הנאצי המבוקש בעולם, לאדיסלוס צ'אטארי, צילום: צילום מתוך אתר "סאן"
נעצר הפושע הנאצי המבוקש בעולם, לאדיסלוס צ'אטארי
19/07/2012, עו"ד אנה נודל

צ'אטארי בן ה-97 הורה לשלוח 15,700 יהודים ברכבות המוות לאושוויץ; הוא נמלט והתגורר בזהות בדויה בקנדה. לאחר שזהותו נחשפה הוא נמלט לאירופה וכיום מתגורר בבודפשט

בהונגריה נעצר אתמול (ד') הפושע הנאצי המבוקש בעולם, לאדיסלוס צ'אטארי בן ה-97. התובע הכללי בבודפשט הודיע כי הוא יואשם בפשעי מלחמה.

בתור מפקד המשטרה בקושיצה, עיירה הנמצאת כיום בשטחה של סלובקיה, צ'אטארי הורה לשלוח 15,700 יהודים ברכבות המוות למחנה ההשמדה אושוויץ. לפי העדויות, הוא נהג להצליף נשים בחגורתו כדי לזרזן לעלות לרכבת. צ'אטארי מכחיש את ההאשמות נגדו וטוען שלא ידע לאן נוסעות הרכבות.

בסוף המלחמה, בעודו בן 30, צ'אטארי ברח וחי תחת זהות בדויה בקנדה. הוא עסק לפרנסתו בסחר בחפצי אמנות. בשנת 1948 הוא נידון בהיעדרו לעונש מוות בצ'כוסלובקיה בגין פשעי מלחמה. בשנת 1997 הזהות הבדויה שלו נחשפה וממשלת קנדה שללה ממנו את האזרחות הקנדית. צ'אטארי שוב נמלט, ומרכז ויזנטל הציב אותו בראש רשימת המצוד אחרי הפושעים הנאציים המבוקשים.

לידי המכון הגיע מידע לפיו צ'אטארי מתגורר בדירה בבודפשט. בתחילת השבוע פורסמה בעיתון סאן בבריטניה כתבה שחשפה את מיקומו של צ'אטארי. כתבי העיתון תיארו אותו כאדם בריא לגילו, שמקיים אורח חיים טוב וחופשי.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:83
קומיט וכל טופס במתנה