שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > רשות השידור הטילה עיקול בסכום הגבוה פי 4 מחוב האגרה - ותפצה

חדשות

רשות השידור הטילה עיקול בסכום הגבוה פי 4 מחוב האגרה - ותפצה, צילום: טלויזיות
רשות השידור הטילה עיקול בסכום הגבוה פי 4 מחוב האגרה - ותפצה
19/07/2012, מערכת תקדין

האם רשות השידור רשאית להטיל עיקול של 20,000 שקל בגין חוב אגרה של 5,000 שקל? ביהמ"ש לתביעות קטנות קבע שלא, וחייב את הרשות לשלם פיצוי של 2,500 שקל בגין התנהלותה

נגד התובע נפתח תיק הוצל"פ על ידי רשות השידור בגין חוב עבור אגרת טלוויזיה בסך 4,936 שקל. בהליך ההוצל"פ נגבו ממנו בפועל 9,948 שקל והוטלו עיקולים בסכום של 19,831 שקל, כאשר לאחר כשלושה חודשים החזירה לשכת ההוצל"פ לתובע את הסכום שנלקח ממנו מעבר לחוב.

התובע טען כי מעולם לא התחמק מלשלם את חוב האגרה. לטענתו, בין השנים 2005–2011 החזיק לסירוגין מקלט טלוויזיה, ובמהלך השנים הודיע בכתב לרשות השידור מתי החזיק במקלט ומתי לא, ואף צירף לכתב התביעה 11 מכתבים רשומים ששלח לרשות השידור ובהם העלה טענות שונות לגבי הסכומים שעליו לשלם.

בגין התנהלותה של רשות השידור ואופן הגבייה, דרש התובע פיצוי של 3,600 שקל עבור יעוץ משפטי, 5,000 שקל בגין נזקים ישירים ועקיפים שנגרמו לו מול הבנקים בעקבות העיקול ופגיעה בשמו הטוב, פיצוי של 5,000 שקל בגין עוגמת נפש ו-2,500 שקל עבור הוצאות משפט ואובדן השתכרות.

נציג רשות השידור טען כי הרשות השיבה למכתבי התובע, אם כי לא הציג תשובה עניינית מעבר למספר דו"חות ממוחשבים שנשלחו לתובע בעניין החוב, ללא הסבר בצידם. הנציג הסביר כי רשות השידור אינה מתייחסת לחודשים בודדים של החזקה בטלוויזיה או לחצאי חודשים, כפי שדרש התובע.

עוד טען נציג רשות השידור, כי הרשות פעלה באמצעות עורכי דין לגבות את החוב ולא מעבר לכך, אולם לא ידע להסביר מדוע לצורך גביית כ-5,000 שקל הוטלו עיקולים בגובה של כ-20,000 שקל.

השופט הרווי גרובס קבע, כי ככל הנראה התובע לא הבין כיצד מחשבת רשות השידור את התקופות לצורך גביית האגרה אולם בכל מקרה לעניין החוב, עובדה היא שתיק ההוצל"פ נסגר עקב תשלום החוב והעיקולים בוטלו.

נקבע, כי משלא הוכחה תשובה עניינית של רשות השידור לפניותיו הרבות של התובע, מדובר בהתנהגות לא הולמת ונראה כי לו היה התובע מקבל הסבר לגבי דרך חישוב האגרה, המצב לא היה מגיע לכדי הגשת תביעה.

עוד נפסק, כי רשות השידור לא הסבירה את גובה העיקולים שהוטלו על נכסי התובע וכי היא האחראית למעשים ומחדלים של עורכי הדין שטיפלו בעניינו של התובע, שכן הטיפול נעשה עבורה ובשמה.

נקבע, כי הטלת עיקולים בסכום כה גבוה גרם לתובע בעיות לניהול יום יומי של כספיו, אולם מאחר ואין ספק שהתובע דרש פיצוי מוגזם ואף לא הביא ראיות להוכחת הפסדיו, הרי שיש לחייב את רשות השידור בפיצוי כולל של 2,500 שקל.

(ת"ק 53252-01-12)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:160
קומיט וכל טופס במתנה