שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ועדת הכלכלה: עסקים גדולים לא יוכלו להפלות באספקת מוצר או שירות מחמת מקום מגורים

חדשות

ועדת הכלכלה: עסקים גדולים לא יוכלו להפלות באספקת מוצר או שירות מחמת מקום מגורים, צילום: צילום: רון פז
ועדת הכלכלה: עסקים גדולים לא יוכלו להפלות באספקת מוצר או שירות מחמת מקום מגורים
18/07/2012, עו"ד אנה נודל

הצעת החוק נועדה לשרת בעיקר את תושבי יהודה ושומרון, ותחול על כל בעל עסק המספק שירות או מוצר ומעסיק 100 עובדים לפחות; משרד המשפטים מתנגד להצעה

תושבי יהודה ושומרון נתקלים פעמים רבות בסירוב של חברות לספק מוצרים לביתם. ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (ד') לקריאה ראשונה את ההצעה של ח"כ אורי אורבך (הבית היהודי), לתקן את חוק איסור אפליה במוצרים, שירותים וכניסה למקומות ציבוריים. לפי ההצעה שאושרה, בעלי העסקים הגדולים לא יוכלו להפלות באספקת מוצר או שירות מחמת מקום מגורים.

בפתח הישיבה אמר יו"ר הוועדה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן, כי אזרחים רשאים לקבל מוצרים ושירותים ולא משנה איפה הם גרים, גם אם מדובר ביהודה ושומרון או בכל מקום אחר. ח"כ אורבך הוסיף כי לפי ההצעה אסור יהיה להפלות על בסיס מקום מגורים גם בכניסה למקומות ציבוריים.

ראש תחום משפט ציבורי במשרד המשפטים, אייל זנדברג, התייחס להצעה האוסרת על כל בעל עסק להפלות מחמת מקום מגורים ואמר כי היא מעוררת קושי חוקתי. לדבריו, קשה להצדיק את האיסור הגורף על כל עוסק, שפוגע בעקרונות חוקתיים כמו חופש העיסוק וזכויות הקניין. הוא הסביר כי אם מדובר על שירות ציבורי חיוני שהמדינה מספקת, לגיטימי שהמדינה תבטיח שהוא יסופק בכל הארץ. אולם באשר לשירותים האחרים, אמר זנדברג, צריך לתת לכלכלה לעשות את שלה. בתגובה ציין ח"כ אורבך כי אין לו עניין לחייב כל בעל עסק להגיע לכל מקום, אולם ציין כי אם תושב יהודה ושומרון קונה מקרר מחברה גדולה, אין סיבה לא לספק לו את המוצר רק בגלל מקום מגוריו.

בהתאם לכך אישרה הוועדה את הצעת היו"ר שאמה-הכהן, לפיה איסור האפליה יחול על כל בעל עסק המספק שירות או מוצר ומעסיק 100 עובדים לפחות. בעל העסק יהיה מחויב לספק את המוצר או השירות בהתאם למרחק האספקה שלו ולא לפי מקום המגורים, אלא אם יש מניעה ביטחונית לעשות זאת או שייגרמו לו הוצאות בלתי סבירות. נציג משרד המשפטים, זנדברג, אמר לאחר אישור ההצעה כי המשרד מתנגד גם לנוסח המתון שאושר.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:230
קומיט וכל טופס במתנה