שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הוט כפתה על לקוחה להמשיך בחבילה שלא רצתה, ותשלם 2,000 שקל

חדשות

הוט כפתה על לקוחה להמשיך בחבילה שלא רצתה, ותשלם 2,000 שקל, צילום: צילום: רועי פרידמן
הוט כפתה על לקוחה להמשיך בחבילה שלא רצתה, ותשלם 2,000 שקל
18/07/2012, מערכת תקדין

הוט הודיעה ללקוחה בחבילת הטריפל שביקשה להתנתק משירותי הטלוויזיה עקב הורדת ערוץ מסוים, כי מחירי האינטרנט והטלפון יעלו אם תתנתק מהכבלים; נקבע כי מדובר בניצול כוח מול הצרכן

עד היכן מגיע כוחן של ספקיות השירותים מול לקוחותיהן? מנויה של חברת הכבלים הוט, בתוכנית "טריפל" הכוללת טלוויזיה, אינטרנט וטלפון עם התחייבות לשנתיים, ביקשה להתנתק משירותי הטלוויזיה ללא תשלום קנס, בעקבות הורדת ערוץ הולמרק. הוט אמנם הסכימה לכך, אולם נציגיה מסרו לתובעת כי בעקבות הניתוק יועלו מחירי האינטרנט והטלפון, ולכן בסופו של דבר התובעת לא התנתקה מהחברה.

נציג הוט טען בין היתר, כי שירותי חברת הוט הם הכי זולים בשוק.

רשם בית המשפט לתביעות קטנות בת"א, אדי לכנר, קבע כי עקב הורדת הערוץ היתה התובעת רשאית להתנתק מהשירות ללא קנס למרות היותה בתקופת התחייבות, וכי הוט פעלה בניגוד לדין כשביקשה להעלות את תעריפי האינטרנט והטלפון בעקבות הודעת התובעת על רצונה להתנתק.

נקבע, כי טענת נציג הוט בעניין על היות החברה הכי זולה בשוק אינה רלוונטית, וכי היה על החברה לנתק את התובעת משירותי הטלוויזיה ולהמשיך בהסכם לגבי שירותי האינטרנט והטלפון. התובעת, כך נפסק, לא יכלה להתנתק למרות שרצתה בכך, והדבר עולה לכדי פגיעה באוטונומיה שלה וכפייה עליה להמשיך בחבילה שלא רצתה.

"התנהגות הנתבעת מהווה ניצול של כוחה מול הצרכן תוך שהיא רמסה את רצונו...", נכתב בפסק הדין, ולפיכך חויבה הוט לשלם לתובעת פיצוי של 2,000 שקל.

ת"ק 46688-12-11

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:125
קומיט וכל טופס במתנה