שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > זה באמת מבצע? ניו פארם נקנסה ב-100 אלף שקל בעקבות הטעיית צרכנים

חדשות

זה באמת מבצע? ניו פארם נקנסה ב-100 אלף שקל בעקבות הטעיית צרכנים, צילום: ניו פארם
זה באמת מבצע? ניו פארם נקנסה ב-100 אלף שקל בעקבות הטעיית צרכנים
18/07/2012, עו"ד אנה נודל

הרשת פרסמה מבצע לבושם המקנה הנחה של 40% לעומת המחיר המקורי שלו; בפועל התגלה כי הבושם נמכר לפני המבצע במחיר נמוך יותר מהמחיר ש"במבצע"

הישראלים אוהבים מבצעים, אנחנו הרי "לא פראיירים". שלטים עם "50% הנחה", "70% הנחה" – מושכים קונים תמימים רבים, שמניחים שאכן מדובר בהזדמנות קנייה. אלא שצרכן חכם, מסתבר פעם אחר פעם, לא צריך להתרשם מאחוזי ההנחה כביכול, אלא רק מהמחיר בקופה.

כזה היה המקרה ברשת הפארם ניו-פארם, עליה הטיל אתמול (ג') ביהמ"ש קנס של 100 אלף שקל במסגרת עסקת טיעון, בגין הטעיית צרכנים.

משרד התמ"ת הגיש בבית משפט השלום בראשון לציון כתב אישום נגד החברה באמצעות התובעת עו"ד טלי קינן. התובעת טענה כי הרשת הטעתה צרכנים באמצעות פרסומים כוזבים של מבצעים. ליד מחירי המבצע, ניו-פארם הציגה מחיר מקורי גבוה במיוחד כדי ליצור רושם של הנחה גדולה.

כך למשל, הרשת פרסמה שהיא משווקת בושם של ראלף לורן פולו בלו במבצע תמורת 330 שקל. בפרסומים נכתב כי מדובר בהנחה של 40% מהמחיר המקורי של הבושם, אלא שבפועל לפני המבצע הבושם נמכר במחיר של כ-250 שקל בלבד. ההטעיה התגלתה בעקבות ביקורת מחירים שערכה יחידת סחר פנים במחוז ת"א והמרכז במשרד התמ"ת. כמו כן נמצא כי ניו פארם הוסיפה תנאי לרכישה במבצע, שלא הופיע בפרסום, והתברר ללקוחות רק במעמד התשלום.

השופט אברהם הימן מבית משפט השלום בראשון לציון קיבל את עסקת הטיעון שחתם משרד התמ"ת עם ניו פארם. נוסף לקנס של 100 אלף שקל, ביהמ"ש הטיל על החברה התחייבות באותו סכום להימנע מעבירת הטעיה למשך שלוש שנים. כמו כן הוטל על מנהל הסחר של ניו פארם קנס של 5,000 שקל, לצד התחייבות באותו הסכום להימנע מביצוע עבירה זו במשך שלוש שנים.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:152
קומיט וכל טופס במתנה