שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ביהמ"ש גזר שנתיים וחצי מאסר על יעקב מרדינגר, מבעלי רשת הצורפים

חדשות

ביהמ"ש גזר שנתיים וחצי מאסר על יעקב מרדינגר, מבעלי רשת הצורפים, צילום: יעקב מרדינגר
ביהמ"ש גזר שנתיים וחצי מאסר על יעקב מרדינגר, מבעלי רשת הצורפים
16/07/2012, עו"ד אנה נודל

מרדינגר הורשע בעבירות זיוף ומרמה של רשויות המס; בנוסף למאסר בפועל, נגזרו עליו 17 חודשי מאסר על תנאי וקנס של 350 אלף שקל

בית משפט השלום בתל אביב גזר אתמול (א') על יעקב מרדינגר, בעלי רשת הצורפים, 3.5 שנות מאסר בפועל ו-17 חודשי מאסר על תנאי. ביהמ"ש גזר על החברה שלו קנס של 350 אלף שקל.

בספטמבר 2010 קיבל בית המשפט המחוזי בתל אביב את ערעור המדינה על זיכויו של מרדינגר בבית משפט השלום, והרשיע אותו בעבירות זיוף ומרמה. מרדינגר מכר את חלקו במשרד פרסום ראובני פרידן לשותפיו תמורת 4.4 מיליון דולר. כדי להתחמק מתשלום מס רווחי הון, הוא בדה עסקה לרכישה ומכירה בהפסד של מניות בחו"ל, ובכך קיזז את ההפסד מרווחיו.

החברה שלו רכשה מניות של חברת 'קריספילד' בסכום כולל של כ-2.5 מיליון דולר, ולאחר מכן נרשם שהמניות נמכרו תמורת 200 אלף דולר בלבד. בכך נוצר הפסד של 2.3 מיליון דולר שקוזז מול הרווח שבמכירת מניות של שתי חברות אחרות, ביניהן ראובני פרידן.

בית המשפט המחוזי קבע שהרישומים שהוצגו בדו"חות היו כוזבים. נקבע שבמקרה בו לאדם עסקים או השקעות בחו"ל, הרחק מידה של רשות המס הישראלית, מוטל נטל מוגבר להביא ראיות להוכיח את טענותיו ואת מסמכיו ולסתור את ראיות התביעה. בנוסף נקבע, שאי גילוי נאות בדו"חות הכספיים של חברה פרטית בעניין השקעה והפסד בחו"ל, מהווה נסיבה מחשידה המצטרפת לראיות התביעה המוכיחות את הכזב.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:20
קומיט וכל טופס במתנה